Koordinator avdelning Produktion Bergmaterial - Stockholm/Göteborg

Arbetsbeskrivning

Skanska Asfalt och Betong AB är ett dotterbolag till Skanska Sverige och består av regionerna Bergmaterial, Asfalt, Betong samt Infraservice.

 
Region Bergmaterial har ca 310 anställda och är landets största leverantör av bergmaterialprodukter. Vi har verksamhet över hela landet i form av täkter, terminaler och entreprenader.
 
Vi är en region med höga mål och ambitioner där vi har en inkluderande kultur, samarbetar, följer beslutade strukturer och lever våra värderingar. Vi har roligt tillsammans helt enkelt!
 
Till avdelning Produktion söker vi nu en
 
Självgående och proffsig koordinator med koll på läget!
 
Du kommer arbeta nära ledningsgruppen och vara ett stöd vad gäller att planera, koordinera och boka möten, vara behjälplig i arbetet med affärsplaner genom att inhämta och samordna dokumentation samt vara ett stöd i utvecklings- och uppföljningsarbete inom avdelningen.
 
Du kommer även vara involverad i arbetet med förändrings- och utvecklingsprocesser inom avdelningen och på sikt ta ett större ansvar i förändringsarbetet.

Dina arbetsuppgifter är många och varierade och innebär också att:
* Planera och strukturera möten och evenemang på avdelningsnivå
* Föra protokoll i samband med ledningsgruppsmöten och vissa andra möten inom avdelning Produktion
* Hålla i och samordna mötesbokningar
* Vara ett allmänt administrativt stöd för avdelningen.

Tjänsten kan vara placerad antingen på huvudkontoret i Stockholm eller på Skanskas kontor i Gårda. Det förekommer en del resande i tjänsten.
 
Att strukturera, samordna, följa upp – det är du bäst på!
 
Du som kommer passa som koordinator hos oss kan konsten att samarbeta, älskar struktur och ordning samt har en väl utvecklad social kompetens. Noggrannhet och skicklighet genomsyrar ditt sätt att arbeta och du har i alla lägen översikt och koll på detaljerna. Du är självgående och är van att strukturera ditt eget arbete och driva egna frågor.
 
Det är viktigt för dig att ge bra service, vara flexibel och hjälpsam, alltid med bibehållen integritet och proffsighet. Att lösa problem och hitta nya vägar är en av dina styrkor och du försöker gärna tänka i nya banor.
 
Du har också:
* Erfarenhet från liknande administrativ tjänst
* Någon form av högskoleutbildning inom ekonomi, administration, teknik eller motsvarande
* Mycket bra kommunikationsförmåga och en vana att utrycka dig på svenska i tal och skrift
* Goda IT kunskaper, erfarenhet av Officepaketet samt affärssystem som t.ex. Oracle.
* Körkort.

Har du erfarenhet av program så som Photoshop eller Frontpage så är det en fördel.
 
Vi är nyfikna på att få veta mer om dig, så ansök gärna så snart som möjligt!
 
Sista dag att skicka oss din ansökan med CV och ett personligt brev är 25 maj 2016.
 
Kontakta gärna rekryterande chef Magnus Niklasson på 010-448 81 31 för att få veta mer om tjänsten.
 
Välkommen till Skanska

Kontaktpersoner på detta företaget

Not Specified

Helena Wennergren
+46 41025282
Anneli

Projektinköpare Hus - Uppsala

BIM-coach till Skanskas husverksamhet i Stockholm

Projektchef - Hus Stockholm

Projektutvecklare – Nya Hem Göteborg

Materialhanterare Skanska Maskin Kalmar

Kundansvarig - Skanska Nya Hem, Göteborg

Säljare/Uthyrare till Skanska Maskin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skanska Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • SALARY
  • FULLTIME PERMANENT
  • Publicerat: 6 maj 2016

Besöksadress

Not Specified
None

Postadress

Humlegårdsgatan 20, 5 tr
Stockholm, 10391

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024