Koordinator inom översättningar

Arbetsbeskrivning


Till vår kund söker vi en publiceringskoordinator.

Jobbeskrivning:
Publicerings- och översättningskoordinator till gruppen Språk och publicering.

Denna avdelnings information som produceras publiceras i tryckt form, på webben eller infogas i någon av våra applikationer på cd eller dvd, och verktygen används inom organisationen världen över. Eftersom informationen är avgörande för att kunderna ska få snabb och korrekt service översätts den från svenska till 20 olika språk och språkvarianter.

Våra fyra publiceringskoordinatorer på gruppen Språk och publicering är den yttersta länken mellan interna beställare inom organisationen och våra tre översättningsleverantörer. De beställer översättningar och övervakar översättningsarbetet. När den översatta produkten levereras är det publiceringskoordinatorerna som ser till att den blir tillgänglig för våra slutkunder.

Vi behöver nu ersätta en av våra publiceringskoordinatorer. Du ska:
- beställa översättningar, både återkommande och enstaka uppdrag
- följa upp översättningsuppdragen och hjälpa översättningsleverantörerna med t.ex. innehållsfrågor, format och leveranser.
- administrera vår långsiktiga planering av översättningar och följa upp den med översättningsleverantörerna
- vara en del av publiceringskoordinatorernas förbättringsarbete.

Du har kontakt med:
- översättningsleverantörernas projektledare och kundansvariga
- teknikinformatörer som levererar de svenska filer som ska översättas
- översättningsansvariga, som är ansvariga för våra översättningsleverantörer och tar in nya produkter och språk för översättning.

Inom gruppen även terminologer och språkvårdare och översättningsansvariga. Vi bedriver förbättringsarbete enligt lean.

Du har erfarenhet från översättningsbranschen, gärna med planering och samordning. Du ska tidigare ha arbetat i rollen som projektledare alt projektledarassistent på en översättningsbyrå. Du känner väl till de datorverktyg som används inom översättningsbranschen. Du är bra på att kommunicera och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare tror vi att du är strukturerad, drivande och trygg i dig själv. Du tycker om att möta människor och vill ge dina kunder den bästa servicen. Du är pedagogisk, nyfiken och villig att utvecklas i takt med verksamheten.

Startdatum: Snarast

Längd: 6 månader med möjlighet till förlängning 
Plats: Södertälje
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska och Engelska

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Cederholm-Wik

Anna Ålander
08 50 60 55 34
Karoline Erixon
08-50605573
Radin Golrokh

Johanna Wahlberg
0850605573
Rekryteringskonsult Cecilia Sjölin
0707357933 0736-735575
Jeanette Rumenius
0704978936
Rekryteringskonsult Henrietta Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eWork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 16 augusti 2013

Besöksadress

Klarabergsgatan 60
STOCKHOLM

Postadress

Klarabergsgatan 60, 1 tr
Stockholm, 11121

Liknande jobb


31 januari 2024

24 oktober 2023