Koordinator med intresse för ekonomi sökes till friskola i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Pysslingen förskola och grundskola söker nu efter en koordinator till sin verksamhet i Vällingby/Råcksta. Trivs du i en arbetsroll med mycket eget ansvar och att vara "spindeln-i-nätet" tror vi att denna tjänst kan vara något för dig. Tjänsten är på heltid och sträcker sig 6 månader framåt med goda chanser till förlängning. Urval sker löpande - välkommen med din ansökan redan nu!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en koordinator med fokus på administration och ekonomi till Pysslingen förskola och grundskola i Råcksta/Vällingby. Som koordinator på Pysslingen arbetar du i nära samarbete med bl.a. rektor och elevhälsovården. Du kommer att arbeta brett och dina arbetsuppgifter kommer att vara alltifrån att hantera skolans kösystem till att föra dialog med vårdnadshavare. Tjänsten innefattar även arbetsuppgifter så som leverantörsreskontra och budgetuppföljning.

Rollen ställer höga krav på kommunikativ förmåga och social kompetens, och vi kommer därför under rekryteringsprocessen lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Pysslingen förskola och grundskola har idag verksamhet från förskola till årskurs fyra. Skolan startades under 2015 och är i en både utveckling- och tillväxtfas, vilket innebär att du bör vara öppen för nya arbetssätt och kan se effektiviseringsmöjligheter i verksamheten.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Pysslingen. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig i 6 månader framåt. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator kommer du vara spindeln i nätet och dina arbetsuppgifter inkluderar både administrativt arbete men även föra samtal med bl.a. vårdnadshavare till elever på skolan.

Du kommer bl.a. få arbeta med:
* Schemaläggning
* Administration och koordinering kring skolans kösystem
* Leverantörsreskontra
* Budgetuppföljning
* Löpande utvecklingsarbete inom verksamheten
* Stötta upp i frågor gällande drift av fastighet

VI SÖKER DIG SOM
Har god kommunikativ förmåga och inte räds för att ha många bollar i luften. Du kommer behöva prioritera och planera din arbetsdag väl och ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.

Utöver det ser vi att du även har:
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, pedagogik, ledarskap eller motsvarande
* Erfarenhet från en arbetsroll inom administration, kommunikation eller koordinering
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Detta då det används i den dagliga kommunikationen.

Vi ser det som meriterande om du:
* Arbetat inom (fri)skola tidigare och/eller liknande roll och arbetsuppgifter
* Har erfarenhet av affärssystem från skolväsende.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Råcksta / Vällingby
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Pysslingen här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 12 januari 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024