Koordinator med intresse för ekonomi till Martin&Servera Solutions

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom administration med inriktning mot ekonomi och vill utvecklas i en roll som du på sikt kommer kunna vara med och forma själv? Drivs du av resultat och att arbeta med siffror? Är du dessutom prestigelös som person med en hög struktur och serviceinriktning? Då kan detta vara något för dig. Martin&Servera Solutions söker nu en koordinator med ett intresse för ekonomi på heltid med start omgående. Vi går igenom våra ansökningar löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Martin&Servera Solutions räkning en koordinator med intresse för ekonomi på heltid med start omgående. Uppdraget är ett vikariat på ett år med stor chans till förlängning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work.

ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator är du en nyckelperson i kontakten med företagets externa och interna kontakter och din roll är att samordna allt arbete med målet att uppnå effektivitet och hög nöjdhet. Du jobbar dels strategiskt och långsiktigt med ett affärsmässigt fokus utifrån företagets affärsplan men också operativt i det dagliga supportarbetet. I din roll ingår också ansvar för företagets administration genom att leda, utveckla, förbättra system och rutiner samt utföra den löpande administrationen. Vidare kommer rollen att gradvis gå mer mot att vara inriktad mot ekonomi, en utveckling som du själv är med och påverkar.

Arbetsguppgifter kommer exempelvis att vara:


* Förattest av fakturor för försäljning & service
* Kontinuerlig utbildning/coaching av befintliga medarbetare i affärssystem
* Sälj & service uppföljning
* Uppdateringar, registreringar av kunder, objekt & ärenden i affärssystem samt säkerställa att korrekt information ligger inne
* Problemlösning och undersökning av avvikelser
* Ansvara för prioritering av ärenden, göra grundläggande felsökningar och se till att alla ärenden avslutas.
* Löpande redovisning och reskontraarbete


Tjänsten passar dig som har något års erfarenhet som ekonomiassistent och i framtiden vill utvecklas inom redovisning.

VI SÖKER DIG SOM
* Har 1-2 års erfarenhet av administration, gärna inom redovisning
* Har viss erfarenhet av löpande kund- och leverantörsreskontra
* Gymnasieutbildning eller högre, gärna med inriktning mot ekonomi

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha stöttat i redovisningsarbete tidigareet är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Hogia tidigare men inte ett krav.

Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Du är spindeln i nätet och står för struktur och support. Med en positiv inställning och ett stort engagemang håller du ordning samt skapar strukturer som ger goda förutsättningar för alla i företaget att hålla ordning inom alla områden. Du har alltid kunden i fokus och en affärsmässig approach. Vidare ser vi att du är trygg i dig själv och ser vikten i att utföra en arbetsuppgift i taget. Du drivs av att leverera och nå deadlines, samt har ett gediget intresse för system.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, vikariat på ett år till att börja med
* Placering: Södermalm
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 3 december 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024