Koordinator med intresse för mat och dryck till O’Learys huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en utvecklande och varierande roll där din talang för att skapa struktur blir avgörande? Nu kan du bli en i O’Learys härliga team i en roll där du fungerar som en viktig länk mellan olika funktioner på huvudkontoret. O’Learys söker dig som inte är rädd för att kavla upp ärmarna och hugga tag där det behövs och som trivs i en fartfylld vardag där du koordinerar och styr upp deadlines och rutiner!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en koordinator till O’Learys huvudkontor. Kontoret finns idag i Wennergren Center vid Norrtull i Stockholm och här sitter runt 50 kollegor i olika roller. Här finns också O'Learys provkök där man provlagar menyer så har du tur får du provsmaka nya rätter och idéer direkt från kockarna. Stämningen på kontoret speglar den känslan du får när du går in på en av O'Learys restauranger; öppenhet, värme och mycket energi. Du blir en del av ett engagerat och drivet team som genom stort engagemang och vilja är med och bidrar till O'Learys fortsatta utveckling. Huvudkontorets olika avdelningar har som uppgift att supportera och bidra till lönsamma, attraktiva restauranger inom O’Learys konceptet.

Som koordinator arbetar du i en varierande och viktig roll i nära samarbete med såväl interna kollegor som med externa partners. Du blir en viktig del i leveransen till O’Learys franchisetagare och driftansvariga på restaurangerna. Du rapporterar till Chief Purchase Officer och Director Food & Beverage.

ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator arbetar du med att projektleda menyplanering och olika initiativ för O’Learys franchisetagare från inköp och F&B (Food & Beverage) på huvudkontoret. Det innebär att du koordinerar och samordnar agendan för avdelningens olika projekt som sker löpande under året samt har till viss del hand om kommunikationsflödet ut till restaurangerna. Du fungerar som en brygga mellan inköp och F&B och får en nyckelroll i att säkerställa leverans och genomförande enligt givna deadlines på avdelningens projekt.

Ditt huvudsakliga fokus är att ge service internt och säkerställa att samtliga aktiviteter genomförs i god tid inför t.ex. kampanjlansering och menyskiften. Du kommer också att ha kontakt med leverantörer inom den Nordiska regionen. Rollen är bred och din vardag kommer att bestå av en blandning av sociala, utåtriktade delar och administration.

Du kommer till exempel att:


* Sammanställa analyser och arbeta med uppföljningsarbete inom inköp och F&B
* Ansvara för årsschema och dess olika delar inför menylanseringar i de Nordiska länderna
* Korrekturläsa menyer samt beställa översättningar på dessa
* Bistå med administration kring utveckling av nya produkter inom Livsmedel och Dryck


Tjänsten passar dig som arbetat inom restaurangbranschen och som nu är redo att ta nästa steg mot en mer administrativ och koordinerande roll. Då O’Learys befinner sig i en expansiv fas så finns goda utvecklingsmöjligheter på sikt för rätt person.

VI SÖKER DIG SOM
Har ett par års erfarenhet från arbete inom restaurang, grossist, retail eller livsmedel. Du har också en god administrativ vana och är van att arbeta projektbaserat mot givna deadlines.


* Minst avslutad gymnasieutbildning
* Mycket goda kunskaper i Officepaketet (Excel, Word och Powerpoint)
* Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som exempelvis driftledare eller restaurangchef och genom det en god inblick i vardagen på en restaurang och en hög känsla för hur restaurangverksamhet fungerar. Om du även tagit steget vidare med en administrativ roll inom grossist eller producentledet är det meriterande.

Du är en person som genom god service tycker om att skapa struktur, styra upp deadlines och underlätta olika rutinuppgifter och delmoment i projekt. Du är också duktig på att hålla ett helhetsperspektiv och att planera och driva arbetet framåt med stort engagemang, där du håller en hög kvalitet genom alla delar. Du har också en självklar kommunikativ sida och trivs i en roll där det händer mycket. Vi tror även att du har ett intresse för inköp, mat & dryck samt restaurang eftersom du då kommer att trivas väldigt bra hos O’ Learys. Då du arbetar nära dina kollegor dagligen är din samarbetsförmåga avgörande för hur du lyckas i rollen, där du är en sann lagspelare som tar en aktiv roll i den öppna och trevliga företagskulturen och som trivs allra bäst i en roll där du arbetar nära dina kollegor.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning som inleds med provanställning
* Lön: Fast lön enligt överenskommelse
* Placering: Wennergren center, Norrtull, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och O’Learys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.


OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
O´Learys grundades den 16 november 1988 då den första O'Learys Bar & Restaurant öppnade på Basargatan i Göteborg. Företaget O'Learys Trademark AB har utvecklats till en restaurangkedja med drygt 125 restauranger i elva länder. Kedjan drivs främst som franchiseverksamhet och ett flertal franchisetagare som driver två eller fler enheter. Merparten av restaurangerna finns i Sverige. Förutom i de nordiska länderna finns restauranger i Spanien, Singapore, Kina, Vietnam, Turkiet och Förenade Arabemiraten Abu Dhabi. De närmast kommande etableringarna är nya enheter i Skandinavien, Europa, Asien och Mellanöstern.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 10 augusti 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023