Koordinator till Atea

Arbetsbeskrivning

I rollen som koordinator arbetar du med allokering, fakturering och uppföljning av konsultuppdrag samt lokala marknadsaktiviteter. Det är en social roll med många olika kontaktytor där du är spindeln i nätet. Trivs du i en miljö där det är högt i tak och vill arbeta inom IT-branschen? Då kan detta vara jobbet för dig. Läs mer och sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Ateas räkning en koordinator till ett vikariat i Kalmar. Tjänsten är på heltid under en föräldrarledighet på ungefär ett år. Det finns även möjlighet att arbeta 80%.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ateas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Atea.

ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator kommer du att ansvara för allokering, fakturering och uppföljning av konsultuppdrag. Du kommer att arbeta nära konsultchefer och säljare där du är den lokala kundens ingång rörande frågor kring pågående och nya uppdrag. Du kommer även att sköta andra administrativa arbetsuppgifter så som koordinering av lokala marknadsaktiviteter. Detta innebär att det även ingår resor i tjänsten.

Du kommer till exempel att:


* Lägga upp nya processer i leveranssystemet och aktivt arbeta med att meddela respektive avdelningschef om delar i leveransprocessen inte fungerar
* Stödja konsultchefen med att kontrollera överlämningsprocessen mellan försäljningsorganisationen och konsultorganisationen
* Vid månadsskifte genomföra ekonomisk uppföljning gentemot Ateas affärssystem, fakturera tjänsteuppdragen och följa upp interndebitering
* Följa instruktioner och arbetsflöden definierade i kvalitetssystemet Flow
* Kontinuerligt bevaka Ateas ingångna avtal med kunder så att konsultchefen kontinuerligt kan kontrollera att avtalen uppfylls och säkerställa att avtalsförnyelser genomförs
* Rapportera störningar och avvikelser till Ateas förbättringshantering


Tjänsten passar dig som trivs i en roll med många kontaktytor och som gärna har tidigare erfarenhet av IT-branschen.

VI SÖKER DIG SOM


* Har goda ekonomikunskaper och en utbildning på minst gymnasienivå inom ekonomi
* Har goda IT-kunskaper och är snabblärd i nya system och datorbaserade verktyg
* Har tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, ekonomi eller som marknadskoordinator
* Har goda kunskaper i både svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt då båda språken används dagligen i kontakt med kollegor och externa parter
* Har B-körkort och egen bil då resor förekommer i tjänsten, för detta utbetalas milersättning.


Det är meriterande om du…....


* Har tidigare erfarenhet av IT-branschen
* Har en examen inom ekonomi från universitet eller högskola


Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Då det kommer krävas att du har många bollar i luften samtidigt krävs det att du är stresstålig och har en ansvarskänsla för dina uppgifter. Då du kommer att ha mycket kontakt med både kunder, leverantörer och kollegor internt är det viktigt att du har en social förmåga och inte är rädd för att skapa nya relationer.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Augusti.
* Omfattning: Heltid, alternativt 80%, under ca 12 månader.
* Placering: Kalmar.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Atea är ett företag som har ett gemensamt syfte och mål – att göra komplicerade infrastrukturlösningar enkelt för sina kunder. Du kommer att arbeta i en stimulerad företagskultur med många formella och informella aktiviteter där det finns goda utvecklingsmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • vikariat 8-17
  • Publicerat: 29 juni 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024