Koordinator till Crodas Customer Service-team

Koordinator till Crodas Customer Service-team

Arbetsbeskrivning

Vår globala kund, Croda Nordica, expanderar och söker nu en koordinator för att utöka Customer Service-teamet. Tjänsten är ny och du kommer själv att få vara med och utveckla rollen. Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom administration, gärna inom tullverksamhet, och som har vana i att jobba i affärssystem. I denna tjänst kommer du främst att arbeta med administration kopplat till tullverksamhet, leveranser samt stötta upp hanteringen av kunder. Vill du arbeta i ett mindre team i en stor global organisation är det här tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Croda är ett stort globalt företag som arbetar med att skapa och tillverka kemikalier som sedan säljs vidare, för att i sin tur tillverka produkter inom bland annat hälsa och skönhet. Croda är ett företag som bidrar till vaccineringen av Covid-19, vilket gör tjänsten extra spännande. Företaget tillverkar nämligen beståndsdelar till vaccinet och bidrar till pusslet. Croda har över 5000 anställda, varav ett team på 13 personer som sitter i Malmö. Du kommer därför att bli en del av ett mindre team, i ett stort, globalt företag.

Tjänsten som koordinator passar perfekt för dig som vill jobba i ett spännande och expanderande företag. Tjänsten innefattar 37,5 timmar i veckan där du behöver arbeta mellan kl.9.00-15.30, utöver det har du en flexibel start- och sluttid på dina arbetsdagar. Även tiden för lunch är flexibel mellan kl.11.30-13.30. Du ska kunna ha möjlighet arbeta hemifrån vid behov. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Croda.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Kontrollera och säkerställa tulldeklarationer
* Hantera administration kring in- och utgående leverans
* Hantera administration kopplat till reklamationer
* Stötta säljarna i administration mot kunder
* Bemöta företagets kunder

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet inom administration (gärna inom tullverksamhet)
* Har tidigare erfarenhet med att jobba i affärssystem
* Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande och önskvärt om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP samt om du har erfarenhet av tullhantering.

Som person är du:


* Noggrann
* Flexibel
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Början av maj
* Omfattning: 37,5 timmar/vecka
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Crodas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


17 maj 2024

Gruppchef till Transport & Servicegruppen, heltid

Gruppchef till Transport & Servicegruppen, heltid

10 maj 2024

Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024