OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Myndighetsutövningen är en del av vård- och omsorgsnämndens verksamhet. Inom myndighetsutövningen arbetar olika funktioner såsom koordinatorer, LSS-handläggare, biståndshandläggare, anhörigkonsulenter, kuratorer och en mottagningsgrupp. Vård och omsorgskontoret har ett spännande år framför sig med organisationsförändring och införande av ett nytt verksamhetssystem. Till vår verksamhet söker vi en medarbetare till koordinatorgruppen.
Arbetsbeskrivning
Koordinatorgruppen består av sju personer som har till uppgift att hitta lämplig verksamhet/utförarenhet för individer som har beslut om insatser enligt SoL eller LSS. Vi söker nu en person med goda kunskaper när det gäller funktionshinder och daglig verksamhet inom LSS. I arbetet ingår, förutom att fördela platser, att följa upp placeringar internt och externt, att arbeta fram underlag för avtal, att vara delaktig i verksamhetsutveckling, samverka med skola, arbetsförmedling, försäkringskassa och andra aktörer som kan bli aktuella. Du ska föra statistik och förse Berednings och planeringsenheten med information. Du ska skriva tjänsteskrivelser för politiska beslut, du ska dokumentera i vårt verksamhetssystem.
Din profil
Du har socionomexamen eller liknande högskoleutbildning. Som person är du Kreativ, du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor, du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Du är duktig på Helhetssyn du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är Flexibel och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du står fast vid dina beslut och tydligt förmedlar dessa.
God datorvana är meriterande, körkort ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde efter överenskommelse.
Kontakta enhetschef Carola Haag på telefon 011 15 78 45 vid frågor.
Din ansökan vill vi ha senast 2 februari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.