Koordinator/Administratör

Arbetsbeskrivning

Allmänt om tjänsten
Just nu söker vi en administratör vars huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera adminstration kring mediebeställningar, medieplaner, avtalshantering, uppsägningar, reklamationer och ekonomiska avstämningar.

Till arbetsuppgifterna hör att;

·Ansvara för all administrativ hantering av de producerade medieplanerna och löpande göra uppdateringar hos respektive medier gällande kunds uppgifter.

· Hantera kontakter med samtliga medier/leverantörer som innefattar medieplanerna

· I vissa fall hantera beställningar gentemot medierna utefter godkänd medieplan

· Driva igenom reklamationer mot medierna vid felaktigheter

· Stämma av gjorda beställningar och sköta produktkorrektur för de olika medierna

· Kontrollera bekräftelser samt mediefakturor och skicka vidare internt och externt för fakturering

· Utan budgetansvar för medieplan och det som beställts dock ansvara för att de fakturor som skickas vidare är korrekta

· Vara delaktig i medieplanerna och stödja våra medieplanerare genom att göra research, ta in offerter mm

· Ha telefon och mailkontakter med kunder gällande avtal, uppsägningar och fakturafrågor

· Kontroll och uppföljning av medieplaner och avtal

· Halvårsvis ekonomiska avstämningar av kundkonton

· Tillsammans med medieplanerare följa upp kundernas investeringar mot budget och utifrån detta planera nästa period

· Stämma av provision i samråd med Säljchef

· Löpande arbete i CRM, produktionssystem och interna dokument enligt rutiner.

· Tillsammans med övriga samt närmaste chef vara delaktig i samt initiera effektiviseringar av det administrativa flödet och att genomföra beslutade förändringar i detsamma

· Du rapporterar till samtliga produktchefer samt CFO.


Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med en provanställningstid om 6 månader.


Dina kvalifikationer
För rollen som Administratör/Koordinator krävs utbildning inom ekonomi och administration. Du har tidigare arbetat med ekonomiska avstämningar och har gärna arbetat inom mediebranschen.

Dina personliga egenskaper
Den vi söker har en djupare kunskap och förståelse i all ekonomisk hantering, uppföljning mot budgeterade investeringar, klientkontohantering, fakturering, redovisning och annan administration gällande detta. Noggrannhet, struktur, resultatinriktning, självständigt ansvarstagande samt en fallenhet för siffror och korrektur är ett måste.

Som Koordinator är det viktigt att du är professionell, självgående, initiativrik och lösningsorienterad. Du har en mycket hög servicekänsla samt social kompetens. Då arbetet under perioder innebär ett högt arbetstempo är det även viktigt att du är proaktiv och har förmågan att planera ditt arbete.

Stämmer ovanstående påstående in på dig erbjuder vi dig ett arbete på ett av Sveriges snabbast växande företag med goda utvecklingsmöjligheter.

För att söka tjänsten skicka personligt brev samt CV till
sara.sigge@getupdated.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktchef Fredrik Elneus
0708810194

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GETUPDATED AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 december 2013

Besöksadress

Lindehagensgatan 126
STOCKHOLM

Postadress

Lindehagensgatan 126
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023