Koordinator/nämndsekreterare

Koordinator/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med på äldre- och omsorgsförvaltningens utvecklingsresa? Är du dessutom noggrann och trivs i en roll som ställer höga krav på att samarbeta, kommunicera och ge bra service? Kvalitetsenheten arbetar stödjande, granskande och utvecklade mot förvaltningens samtliga verksamheter. Utgångspunkten är att vi ska göra varandra bra. Rollen som koordinator/nämndsekreterare är ny och därför är utvecklingsmöjligheten inom rollen stor.

Rollen som koordinator/nämndsekreterare är bred och består av fler delar. I rollen som koordinator stöttar du förvaltningsledning och nämnd med administration och beställningar samt koordinerar och förbereder möten och större sammankomster. Du hanterar fakturor och inkommen post samt tar emot och koordinerar kontakter via mail och telefon. Vi ser gärna att du kan framställa underlag såsom presentationer och digitala enkäter samt uppdatera och ta fram information till kommunens intranät och hemsida. Rollen som nämndsekreterare innebär att du bereder ärenden inför äldre- och omsorgsnämndens sammanträden. Vidare koordinerar du ärenden inför utskick, skriver kallelser och protokoll, skriver fram ärenden till olika beslutsinstanser samt utbildar och stödjer berörda tjänstepersoner i ärendeprocessen.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning inom juridik, samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet som administratör och/eller erfarenhet av handläggning inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av nämndprocesser.

Du som söker tjänsten som koordinator/nämndsekreterare är en person som arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjas och håller deadlines. Du tycker om att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och ser möjlighet i förändringar. Du är lyhörd och kommunicerar på ett pedagogiskt och konstruktivt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Se kommunens hemsida

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Stab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Postadress

Kommunhuset Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024