Krav och Kredituppföljning Företag

Krav och Kredituppföljning Företag

Arbetsbeskrivning

Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder. På våra fem orter, som har öppet dygnet runt 365 dagar per år, tar vi mot dryga fyra miljoner samtal, svarar på ca 500 000 mail och möter kunder i sociala medier och via chatt. Vårt övergripande mål är Sveriges bästa kundmöten inom Kundcenter i vår bransch.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Du kommer att ingå i en företagsgrupp i Östersund som har ansvar för kreditberedning, kredituppföljning och krav. Kunderna är så kallade icke kontaktpersonsmärkta företagskunder där vi har fått en risksignal och därav måste granskas eller göra ordinarie kredituppföljning. Gruppen jobbar även med ordning och reda i kreditstocken samt krav.

I arbetet ingår mycket kundkontakt via telefon och mail. Att ta hand om bankens kunder innebär också kontakt med kontor för att på bästa sätt driva affären gemensamt och effektivt framåt. Uppdraget innehåller problemlösning, bedömning och analys. Beslut fattas i Kreditkommitté i vilken du på sikt ska kunna delta i.

Jobbet är en möjlighet för dig som vill fördjupa dina kunskaper inom analys- och kravverksamhet. För dig som vill utvecklas vidare i roll som Kundrådgivare eller Kundansvarig företag är detta en erfarenhet som är nyttig. Här finns en möjlighet att lära sig och fokusera totalt på företagskunder, genom mycket kundkontakt samt finansiell analys av bokslut, kassaflöde m.m.

Varför jobba med mig och mitt team? - Daniel Sjölund Teamet består idag av 11 medarbetare som arbetar tätt tillsammans. Diskussioner inom gruppen utvecklar arbetssätt och driver verksamheten framåt. Många situationer kräver unika lösningar vilket gör att det finns utrymme för eget lärande. Samtidigt som gruppen finns nära är arbetet också ett självständigt arbete som kräver att var och en analyserar, dokumenterar och fattar egna beslut. Du får ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och arbeta kontinuerligt med din personliga utveckling.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Du är en social person med kunskaper i Företagsekonomi samt har förståelse för vikt av ordning och reda samt vår kreditaffär. Du är en god kommunikatör samt gilla att jobba med hög kvalité i ett lärande team.

Du kanske tidigare har jobbat med Kundrådgivare
Kundansvarig
Möjliga nästa karriärsteg Andra roller inom kreditorganisationen
Chefsuppdrag/ledarskap
 

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Svensson

Markus Svensson

Ulrika Bergman

Evelina Jämtgård

Frida Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Kundcenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2020
  • Ansök senast: 5 juni 2020

Besöksadress

Belonasvängen 2 B
None

Postadress

Belonasvängen 2 B
Stockholm, 11264

Liknande jobb


28 mars 2024