Kravanalytiker med UX-profil för polisens e-tjänster

Kravanalytiker med UX-profil för polisens e-tjänster

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla system som är brottsförebyggande, ger bättre service och gör Polisen mer tillgänglig? Då har vi en tjänst att söka som kravanalytiker med UX-profil.
Du kommer att tillhöra gruppen e-tjänster, som ansvarar för polismyndighetens samtliga e-tjänster som riktar sig till allmänheten. Vi behöver nu förstärka teamet med ytterligare en kravanalytiker som har ett stort driv och initiativförmåga.




ARBETSUPPGIFTER
Hos oss kommer du få arbeta med att undersöka vad verksamheten behöver och hur användarna vill använda våra e-tjänster. Du kommer att vara med och utforma hela upplevelsen av våra e-tjänster i samarbete med teamet och andra inom polisen.
Du kommer att hålla i workshops för att ta reda på behoven, för att sedan ta fram prototyper och utvecklingsbara krav. Du kommer samordna och strukturera arbetet och stort fokus ligger på att kommunicera med olika intressenter, både internt inom polisen och externt med våra olika målgrupper.
Teamet arbetar enligt agila metoder och man både utvecklar och förvaltar samtliga e-tjänster. Istället för projekt så vi fokuserar på att leverera rätt sak i rätt tid genom kontinuerliga mindre leveranser. Polisen erbjuder goda möjligheter till personlig utveckling och vi uppmuntrar alla våra medarbetare att ständigt lära sig mer inom områden de är intresserade av.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

• Relevant akademisk utbildning inom IT, alternativt examen från relevant YH-utbildning, eller att du har motsvarande relevant erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig.

• Kunskap om ramverk och modeller gällande UX

• Kunskap om användbarhet och tillgänglighet

• Har erfarenhet av agila metoder

• Har erfarenhet av att ta fram e-tjänster

• Behärskar svenska väl, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

• Har arbetat med skapa prototyper och genomföra användartester

• Erfarenhet av att arbeta med webbutveckling och e-tjänster

• Kunskap om standarder och riktlinjer som t.ex. WCAG

• Kunskap om informations- och begreppsmodellering

Beskriv så utförligt som möjligt de uppdrag du deltagit i, så ditt ansvar tydligt framgår och hur du har arbetat.

Personliga egenskaper
För oss är det viktigt att du är en lagspelare då vi jobbar som ett team. Du är bra på att kommunicera och kan hantera många kontaktytor. Du är ansvarstagande, engagerad och kreativ med starkt driv. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en god förmåga att bryta ner komplexa situationer. Du måste vara nyfiken på att lära dig mer inom ditt kompetensområde och kunna förmedla dina kunskaper vidare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Dagtid/Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Kravanalytiker, E-tjänster 1, Medborgarkontakt, MOMS, IT-avdelningen
#LI-DNI
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17/10-2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


28 maj 2024

20 maj 2024