Krisberedskapssamordnare till SOS Alarm

Arbetsbeskrivning

ROLLEN

Som Krisberedskapssamordnare följer, identifierar och aktivt söker du information om händelser och situationer i Sverige och utomlands som kan komma att utvecklas till kriser. Du arbetar operativt och ska bedöma och värdera hur händelser och händelseutvecklingar påverkar det svenska samhället och SOS Alarm Sverige AB. Vid behov ska du kunna informera och/eller larma berörda inom SOS Alarm Sverige AB och externa kunder såsom myndigheter, kommuner, landsting och privata företag och även kunna lämna en första lägesbild. Vid kriser ska du följa upp åtgärder, sammanställa lägesinformation och medverka i arbetet med att ta fram olika underlag för internt och externt behov.

Krisberedskapssamordnarna arbetar i ett schema med kombinerade dag- och nattpass, vardagar som helger.

Titta gärna på filmen där Sophie berättar om hur det är att arbeta i rollen som Krisberedskapssamordnare: https://youtu.be/tgt9glF8uPU

VI SÖKER DIG

Vi söker dig med/som har:

- Goda samhällskunskaper och god allmänbildning

- Erfarenheter av inhämtning och bearbetning av information samt gärna kunskap om/eller erfarenhet av krishanteringsområdet

- Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt arbete dygnets alla timmar inom t.ex. blåljusvärlden eller säkerhetsbranschen.

- Vi ser det som meriterande med kunskaper om de grundregler som styr svensk krisberedskap

- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning och/eller högskoleutbildning. Goda språkkunskaper värderas högt och särskilt önskvärt är kunskaper i utomeuropeiska språk.

Som person har du gott omdöme, är flexibel, initiativrik och har hög personlig integritet. Du ska ha förmågan att växla mellan hög och låg arbetsbelastning. Arbetsuppgifterna kräver god samarbetsförmåga både internt och externt. Vidare har du ett stort intresse för omvärldsbevakning kan hantera stora informationsmängder på ett strukturerat och analytiskt sätt.

ANSÖKAN

Vi behandlar ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 8 oktober 2017. Välkommen med din ansökan via vår karriärsida: https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/

Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

För frågor om tjänsten, kontakta Kenny Lorentzon, Chef Krisberedskap kenny.lorentzon@sosalarm.se  eller har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Carolina Neuman HR Business Partner carolina.neuman@sosalarm.se

 


SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler – som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige 35233
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Dygnsgående tjänst
  • Publicerat: 26 september 2017

Besöksadress

Fagrabäcksvägen 7 352 33 VÄXJÖ
None

Postadress

Fagrabäcksvägen 7 352 33 VÄXJÖ
35233, 35233

Liknande jobb


Säkerhetsspecialist

Säkerhetsspecialist

14 maj 2024