OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du arbeta i team och hålla många ”bollar i luften”, hjälpa människor samt ge god service? Vill du även vara med att utveckla verksamheten och ser nya möjligheter, så är du kanske den vi söker?
Krokomsbostäder AB är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun. Vi erbjuder ett schyst boende till alla oavsett fas i livet. Vi är Krokoms kommuns största hyresvärd där ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss, vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta.
Vi äger och förvaltar cirka 1 200 lägenheter och cirka 23 000 kvadratmeter lokaler, till detta har vi uppdraget att förvalta kommunens verksamhetslokaler om drygt 100 000 kvadratmeter.
I och med att vår Bovärd sökt sig vidare till en annan tjänst så söker vi nu en ersättare. Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Tjänsten benämns som Husvärd och du kommer du att ansvara för fastighetsdriften inom ditt förvaltningsområde tillsammans med tre fastighetsskötare. Husvärdsområdet i Ås består till stor del av lokaler kopplade till det uppdrag vi har åt Krokoms kommun (Lokaler), utöver det förvaltar vi även vårt eget fastighetsbestånd av fastigheter(lägenheter).
Byggnadernas tekniska installationer med tillhörande styrsystem är till största delen moderna. För att klara uppdraget så är det ett krav att du har en god datorvana i och med att vi arbetar i Office 365/Teams och i Regin. Det är även meriterande med kunskaper inom SBA och låssystem(ARX), inbrott och brandlarm.
Du kommer att arbeta i nära samverkan med fastighetsskötarna och våra hyresgäster där du kommer att bidra till att skapa ett attraktivt boende och trivsamma mötesplatser med hög kvalitet. Du planerar och deltar i det dagliga arbetet med att självständigt utföra drift, skötsel, felsökning, underhåll och reparationer på våra fastigheter inklusive teknisk utrustning samt skötsel av tillhörande grönytor. Vidare ansvarar du även för uppföljning av beställda varor, interna och externa tjänster. Det är viktigt att du har ett stort intresse för administration, dokumentation.
Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med inriktning inom fastighet/teknik, alternativt motsvarande relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med erfarenhet av arbetsledning.
Som person är du affärsmässig, flexibel och trivs att arbeta i ett tidvis högt tempo. Du kommer att arbeta självständigt, med stor frihet för att lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du har en utpräglad drivkraft att få saker att hända på ett effektivt sätt och med god kvalité. Viktigt för tjänsten är att du har en mycket god samarbetsförmåga och en schyst attityd till arbetet och dina medarbetare som genomsyras av lojalitet samt en stark vilja att alltid bidra med ditt bästa för att uppnå våra mål.
Det är av stor vikt att du har ett och ett gott ordningssinne, social förmåga och är handlingskraftig.
Tjänsten är på 100% med tillträde snarast enligt överenskommelse
Det kan bli aktuellt med provanställning.
Krav: Du har god datorvana och minst B-körkort.
Kontakt och ansökan
Du ansöker via länken https://heroma.ostersund.se/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageAnnons.aspx?arenderef=7049556605128756618&benamning=Krokomsbost%c3%a4der+rekryterar+Husv%c3%a4rd eller så använder du länken på https://www.krokomsbostader.se/om-oss/arbeta-hos-oss/husvard.html där du laddar upp CV och personligt brev. Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att löpande intervjuer före ansökningstidens slut.
Sista ansökningsdag: Söndag den 22 maj.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Förvaltare Gunnar Sundström på 0640-164 82, eller via mail gunnar.sundstrom@krokomsbostader.se
Välkommen med din ansökan!