kund och orderansvarig,  västerås

kund och orderansvarig, västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har ett stort intresse för kundservice samt att arbeta analyserande i olika processer i tjänsten som Customer Service Officer (CSO). I tjänsten som CSO arbetar du på ett internationellt företag som verkar inom tillverkarindustrin i Västerås. Du arbetar i ett öppet kontorslandskap där ingen arbetsdag är den andra lik och arbetet omväxlande och utvecklande.

Ansvarsområden
I tjänsten som CSO är du länken ut mot kund och du ansvarar själv för en egen kundstock.  Du arbetar i team med kollegor där du arbetar självständigt med eget ansvar och datorn är ditt främsta verktyg. Du tar emot order och analyserar olika faktorer där du t ex tar hjälp av ERP-systemet för att beräkna när ordern kan levereras. I tjänsten ställs man regelbundet inför nya frågeställningar från kund och det gäller att man trivs med ett problemlösande förhållningssätt där man snabbt kan ställa om och anpassa sig efter situationen. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

• Registrera order från kund
• Analysera leveranstid 
• Skicka ut orderbekräftelse
• Arbeta aktivt och proaktivt med kunderna
• Vara behjälplig med olika behovs- och kundrelaterade frågor. T ex att fungera som support till projektledare och account managers

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer
För den här tjänsten ser vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet ifrån ett serviceyrke där du har erfarenhet av kundkontakt. Vi ser även att du har en avslutad KY- eller Högskoleutbildning med inriktning på produktionslogistik eller liknande. Språkmässigt ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska där du uttrycker dig lätt och tydligt. Det är mycket meriterande om du har en gymnasialutbildning med inriktning på naturvetenskap och/eller teknik.
Som person är du analytisk och serviceinriktad. Du är engagerad och lösningsorienterad. Vidare ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt där du är bra på att planera och organisera ditt eget arbete. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens och effektivitet. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023