Kund-och personalansvarig inom personlig assistans i Jönköping

Kund-och personalansvarig inom personlig assistans i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny kundansvarig till vårt kontor i Jönköping med start omgående. Anställningen är en visstidsanställning som sträcker sig tom 211231, då vår nuvarande kundansvarig går på föräldraledighet på 50% i höst. Chans till förlängning finns.

På Nordström assistans kommer du att arbeta med helheten kring våra kunders personliga assistans. Det innebär att du kommer att ha ansvar för såväl kunder som assistenter. Med din kunskap och med ett personligt engagemang bidrar du till att skapa trygghet för våra kunder och till att våra assistenter känner arbetsglädje, stolthet och lugn i sin arbetssituation.

Kundansvariga på Nordström assistans arbetar med personalplanering (rekrytering och bemanning), arbetsrätt samt arbetsmiljö och budget- och resultatarbete inom ramen för LSS-lagstiftningen. Det innebär ett arbete med helheten kring våra kunders personliga assistans och ett ansvar för såväl kunder som assistenter. I tjänsten krävs såväl kunskap som engagemang för att skapa trygghet för våra kunder i deras vardag och för att våra assistenter ska känna arbetsglädje, stolthet och lugn i sin arbetssituation.

Våra Kundansvariga har akademisk examen eller erfarenheter som motsvarar en sådan. De brinner för att leda, organisera och vidareutveckla arbetsgrupper. Vidare är våra Kundansvariga en integral del av vår verksamhet och dess utveckling. De är personer som vågar fatta egna beslut, lära sig nya saker och vågar ta hjälp när så behövs samt att prioritera. Kundansvariga besitter också ett tydligt kundfokus samt en stor dos social kompetens och servicekänsla.

I kontakten med samarbetspartners och myndigheter är Kundansvariga representanter för Nordström Assistans och ska som sådana verka för ett gott samarbete där vi strävar efter bästa möjliga utfall för våra kunder inom ramen för de regelverk som Nordström Assistans har att förhålla sig till.

Tjänsten är på heltid och är främst förlagd på kontorstid, men innefattar också en del resor och sena kvällar för att vi skall kunna ge våra kunder allra bästa service. Självklart har vi minskar vårt resande radikalt under Corona och majoriteten av mötena sker digitalt. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med en kundansvarig och en administratör på 50%.

Urvalet sker löpande och annonsen stängs när vi hittat rätt person.

Övernattningar på annan ort förekommer. Individuell lönesättning. Kollektivavtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Ronàld

Ann-Sofi Kinnvall
0859900930

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordström Assistans
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Slussen, Stockholm
None

Postadress

Slussen
Stockholm, 11646

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 maj 2024

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

Verksamhetschefer till LSS bostäder i Haninge kommun

3 maj 2024

Enhetschef hemtjänst

3 maj 2024