Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi söker

Kundansvarig

till affärsområde Marknad och tjänster

Drivs du av att utveckla affärer och kundrelationer? Då erbjuder vi på Jönköping Energi en spännande tjänst!

Jönköping Energi ger 55 000 kunder ljus, kraft, värme, kyla, biogas och öppet stadsnät. Verksamheten har en central roll för att bidra till en långsiktigt hållbar utveckling i regionen där vi erbjuder kunder konkurrenskraftiga och hållbara energi- och kommunikationslösningar. Branschen befinner sig i förändring där förmågan att samverka med kunder på ett nära och professionellt sätt kommer att vara avgörande för att nå framgångsrika resultat. I det arbetet är rollen som Kundansvarig en mycket viktig del.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du har möjligheter att påverka och bidra i arbetet med att stärka koncernens roll som en god kraft genom att arbeta för att utveckla kundnära samarbeten.

Arbetsuppgifter
Kundansvarig ansvarar för affärsrelationer till några av företagets viktigaste kunder där målet är att se möjligheter och erbjuda tjänster, utifrån kundens behov och önskemål. Genom att vårda relationer, skapa mervärde och därmed nöjda kunder bidrar du till att vidareutveckla såväl befintliga affärer som att sälja in nya tjänster. För att nå framgångsrika resultat driver du utvecklingen självständigt och i nära samarbete med kollegor inom såväl det egna affärsområdet som övriga delar inom koncernen.

Din profil
- Du har högskoleutbildning med inriktning på marknad, energi, teknik etc. eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har även goda datakunskaper.
- Vi ser att du har flera års erfarenhet av att ha arbetat med kundutveckling i proaktiv tjänsteförsäljning, eller annan komplex försäljning där långsiktiga kundrelationer är viktigt. Erfarenhet av fastighetsbranschen eller fastighetsrelaterade produkter/tjänster är meriterande.
- Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där det är viktigt att ta egna initiativ, vara lyhörd gentemot kunden och prestigelös i samarbetet med dina kollegor. För att skapa kontakter har du en kommunikativ förmåga där du inger förtroende genom att utrycka dig väl muntligt och skriftligt.

Mer information
Välkommen att kontakta avdelningschef Markus Carpvik, 036-10 83 65.

Fackliga företrädare är Niklas Nikolasson, Vision, 036 10 83 20, Magdalena Zahr, Jusek, 036-10 83 25 och Jan Wendel, SEKO, 036-19 18 45.

B-körkort fordras.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2016-06-20, intervjuer sker löpande. Du skickar den till Jönköping Energi, HR-avdelningen, Box 5150, 550 05 Jönköping eller via e-post ledigajobb@jonkopingenergi.se. Märk din ansökan "Kundansvarig".


Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Jönköping Energi ger 55 000 kunder ljus, kraft, värme, kyla, biogas och öppet stadsnät. Vi är 270 medarbetare och vill vara regionens mest attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikatör Linda Svensson
036108331
Kommunikationschef Jessica Alaniesse-Karlsson
036108238
HR-specialist Helen Tholander
036103294
Systemchef Mats Berggren
036108372

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JÖNKÖPING ENERGI JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 juni 2016

Besöksadress

KJELLBERGSGATAN 3
JÖNKÖPING

Postadress

BOX 5150
JÖNKÖPING, 55005

Liknande jobb


20 maj 2024

Account manager

Account manager

19 maj 2024