Kundansvarig

Kundansvarig

Arbetsbeskrivning

LSS Assistans är ett av de ledande assistansföretagen i Väst. Huvudkontoret är beläget på Lindholmen i Göteborg, och har kunder runt om i landet. Vi arbetar för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Vi arbetar alltid för att ge våra kunder och personliga assistenter trygghet, stöd och service.
Vi söker nu en kundansvarig till huvudkontoret med start omgående.
Vi inom LSS Assistans arbetar för att kunna ge våra kunder en så god livssituation som möjligt och det är av yttersta vikt att du delar vår värdegrund och det engagemang vi har för personer med funktionshinder. Kärnan i vår organisation är mötet mellan människor, då det är där och då som relationer skapas. Vi har en förhoppning om att du som kundansvarig hos oss kan hjälpa oss att nå våra mål och tillsammans med oss utveckla företaget ytterligare.
Som kundansvarig hos oss kommer du att vara samordnare för våra kunders personliga assistans. Du har löpande kontakt med kunder och deras personliga assistenter och ser till att assistansen fungerar.
Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten;
- lönehantering
- schemaläggning
- personalfrågor
- arbetsmiljöfrågor
- löpande kontakt med kunder och anställda per telefon/email/besök
- kontakter med myndigheter i olika frågor
- rekrytering av personliga assistenter
- hantering av vikariepool
- sedvanliga administrativa uppgifter
Som sökande vill vi att du har erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter. Det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med löner och personalfrågor. Vi önskar att du i grunden har relevant utbildning inom området. Kunskap om LSS-lagen samt assistansersättning är meriterande.
Vi arbetar för en god relation till våra kunder samt anställda assistenter vilket innebär att du behöver ha god social kompetens. För att lyckas med arbetet krävs att du har förmåga att arbeta självständigt och att du är noggrann vid utförandet av dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Du ska kunna analysera vid problemsituationer och kunna finna lösningar för att hantera de problem som uppstår.
Du ska behärska svenska i tal och skrift. Fler språkkunskaper utöver det ses som meriterande.
Intervjuer sker löpande

Kontaktpersoner på detta företaget

Administratör Sanja Savkovic
031-833650
Administratör Linnea Gunnebo
031-833650
Administratör Sofia Söderström
031-833650
Administratör My Engqvist
031-833650
My Engqvist
031-833650
Sanja Savkovic
031-833650
Administratör My Engqvist
031-833650
Administratör Sofia Söderström
031-833650
Administratör Sanja Savkovic
031-833650
Sofia Söderström
031-833650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LSS ASSISTANS AROS AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 23 mars 2021

Besöksadress

JOHAN PÅ GÅRDAS GATA 5A
GÖTEBORG

Postadress

JOHAN PÅ GÅRDAS GATA 5A
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024

26 april 2024