OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio områden av skiftande karaktär med villaområden, 50-talsförort och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till natur samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 55 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar ca 1 300 medarbetare.
Arbetsplatsbeskrivning
Farsta hemtjänst är det kommunala alternativet i stadsdelen.
Vårt upptagningsområde är hela Farsta stadsdel med områdena Fagersjö, Farstanäset, Farsta strand, Gubbängen, Hökarängen, Larsboda, Sköndal, Svedmyra och Tallkrogen. Vi hjälper personer i ordinärt boende utifrån socialtjänstlagen. Farsta kommunala hemtjänst erbjuder äldre och funktionshindrade vård, omsorg och service av hög kvalitet genom en personlig, kundanpassad samt professionell organisation. För att lyckas behöver vi motiverade, engagerade och nöjda medarbetare.
Arbetsbeskrivning
I arbetsuppgifterna som administratör ingår kund- och ärendehantering, planering, bemanning och verksamhetsrelaterad administration. Samarbete och kommunikation med övrig personal, ledning, beställare, kunder och övriga intressenter är viktiga delar av arbetet.
Hemtjänsten i Farsta utgår från ett helhetstänkande runt kunden och verksamheten. I alla befattningar arbetar vi utifrån verksamhetens värdegrund, riktlinjer och rutiner.
Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning. Ytterligare krav för tjänsten är att du har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av administration inom hemtjänst.
Har du erfarenhet av de administrativa system som används inom Stockholms stad, exempelvis Schemos, Paraplyet, Agresso samt de handdatorer som används i hemtjänstens verksamhet är det meriterande. För uppdraget är det av stor vikt att ha kunskaper om den lagstiftning som styr verksamheten och vi ser därför att formell utbildning alternativt vilja och intresse för att utbilda sig inom området behövs. Arbetsgivaren kan komma att erbjuda en uppdragsutbildning i Socialrätt om 7,5 hp.
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och flexibel samtidigt som du är strukturerad och har förmåga att arbeta med detaljer och logistik. Du har mycket god samarbetsförmåga. Du som söker tjänsten har god datorvana och behärskar det svenska språket väl i tal och i skrift.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Marie Henriksson, Enhetschef
08-508 19623
Linnea Möller, Enhetschef
08-508 19623
Helene Lydén, Enhetschef
08-508 18123
Helene Lydén, enhetschef
0850818123