Kundansvarig Sörmland

Arbetsbeskrivning

Vår mission är att göra det möjligt, för våra kunder, aktieägare och medarbetare. Nordeas vision är att vara en great European bank, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Som Nordens och Östersjöregionens ledande finanskoncern kan vi erbjuda både det breda och det specialiserade. På företagskontoret Sörmland arbetar kundansvariga, försäljningsstöd, kreditanalytiker och bankrådgivare. Enhetens huvudsäte är i Eskilstuna. www.nordea.se



Nordea söker dig som vill bli en av de bästa rådgivarna på företagsmarknaden i Sörmland.



Som kundansvarig ansvarar du för en egen kundportfölj och din huvuduppgift är att proaktivt möta befintliga kunder och prospektkunder med rådgivning och försäljning kring hela deras bankaffär. I denna roll kommer du att ha ett stort fokus på nykundsbearbetning där du själv ansvarar för en aktiv prospektering.



Din arbetsuppgift är att se till att affärsvolymerna växer och att alla affärsmöjligheter gentemot kunderna tas till vara samtidigt som kundnöjdheten ökar. Vi har en strategi för vårt arbete och du arbetar strukturerat med att boka kundmöten, planera och genomföra dessa. Till din hjälp har du kollegor på företagskontoret och även interna specialister som stöttar dig, även om det är du som driver affärerna mot dina kunder. Som representant för Nordea kommer du även att delta i olika nätverk i Sörmland.



Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller marknadsföring. Du har några års arbetslivserfarenhet från en roll som rådgivare eller försäljare av kvalificerade tjänster till företag. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska och att du är van att använda dator som ett hjälpmedel i arbetet. Då du kommer att arbeta mycket ute hos kunderna så är det även ett krav att du har körkort och tillgång till egen bil.



Nordeas strävan efter att vara en aktiv partner till sina kunder innebär att din relation till företagen och deras nyckelpersoner är helt avgörande. Du har en förmåga att skapa goda kontakter såväl externt som internt och känner dig bekväm med att ringa och boka besök hos prospektkunder.



Vi vänder oss till dig som har ett stort kundfokus med ett driv att göra affärer, initiativförmåga och målmedvetenhet. Det är viktigt att du trivs med att arbeta målstyrt med försäljning då du kontinuerligt kommer att följas upp på olika parametrar kopplade till ditt arbetssätt.



Vid frågor kontakta Maria Walde, 0733-43 41 58 eller Jenni Jannering, 0733-43 40 63. Läs mer och ansök via www.proffice.se senast 9 oktober 2013.

Uppdragsgivare: Nordea

Ort: Nyköping

Sammanfattning

Liknande jobb


28 mars 2024