Kundansvarig/assistansrådgivare

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande företag inom personlig assistans och grundades av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm i början av 1990-talet. Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar vet vi vad som krävs för att ge våra kunder den trygghet och det stöd de har rätt till. Vi arbetar långsiktigt och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje enskild individs unika behov. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare finns i hela Sverige. Särnmarks dotterbolag Brukarassistans i Uppland (BAS) bedriver största delen av sin verksamhet i Uppsala men finns även i Stockholm (Solna).

Tjänsten avser anställning som kundansvarig/assistansrådgivare för kunder i Särnmark på kontoret i Solna.


Dina arbetsuppgifter:

* Din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med kunden se till att den personliga assistansen håller så god kvalitet som möjligt

* Tillse att assistansen utförs i enlighet med gällande assistanslagstiftning (LSS), arbetsrättsliga regler, arbetsmiljölagstiftning och andra föreskrifter

* Att ge administrativ support; exempelvis för uppföljning av kundernas assistansekonomi, myndighetskontakter och rekrytering av assistenter

* Ansvara för råd och stöd till kundernas assistenter om anställningsavtal, kollektivavtal, lönesättning, arbetsmiljö mm.

* Medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter


Din profil:

* Det är meriterande om du har någon form av utbildning i något beteendevetenskapligt ämne, juridik, ekonomi eller liknande

* Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med människor och är en person som engageras av ett socialt arbete

* Du är en god administratör och har hög IT-mognad

* Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du utöver svenska talar även andra språk


Övrigt:

Du rapporterar till chefen för "Råd&Stöd" som är den avdelning den lediga tjänsten tillhör. Tjänsten kan innebära resor till och från våra kunder som bor utanför Stockholm.


Särnmark erbjuder:

Ett spännande och omväxlande jobb där du kommer att jobba i en utvecklande miljö med drivna och engagerade kolleger i en omgivning som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Lisa Warström
08-50592024
Ekonomichef Magnus Krossén
08-505 920 12
HR-ansvarig Lisa Warström
08-50592024
Chef juridik och HR Lisa Warström
08-50592024

Sammanfattning

Besöksadress

Smidesvägen 7
Solna

Postadress

Box 1393
Solna, 17141

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024