OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk arkivinformation, SVAR, är en avdelning inom Riksarkivet. Avdelningens huvuduppgift är att tillgängliggöra arkiven för forskningsändamål bl.a genom digitalisering och tjänster för elektronisk tillgång. Avdelningen finns i Ramsele och har 39 anställda.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är omväxlande med mycket externa kontakter via telefon och e-post. Främst med användare och kunder från Sverige, en del kontakter sker även med kunder från utlandet. Arbetet består till stor del av information och service samt administration av kunder, försäljning och leverans. Funktionen sköter även viss del av myndighetens fakturering.
Du kommer bland annat att få svara på frågor och ge information om våra produkter och tjänster samt övergripande information om Riksarkivets arkivbestånd, svara på frågor om fakturor samt ta emot och registrera beställningar. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ett stöd för användarna av Riksarkivets Digitala forskarsal och webbutik.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är glad och uttåtriktad. Arbetet kräver mycket hög grad av servicekänsla, gott omdöme och god datorvana. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och bör ha goda kunskaper i engelska. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel samt har förmåga att arbeta under intensiva förhållanden. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och kan hantera olika typer av kundkontakter.
Du bör ha erfarenhet av kundservice, administration och försäljning. Det är meriterande om du har kunskaper inom släktforskning och kännedom om Riksarkivets arkivbestånd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Helene Olofsson
010-476 77 41
ST Joakim Sandström
010-476 77 44