Kundförvaltare - föräldravikariat

Arbetsbeskrivning

LKF har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos LKF. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

LKF är certifierad som Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över.

 

Nu är det dags för vår duktiga kundförvaltare att gå på föräldraledighet. Vi söker därför en vikarie för henne under mars 2023 - mars 2024. Är det du?

 

Rollens huvudsakliga uppgifter:


• Utveckla kundnöjdheten och boinflytandet enligt upprättad avdelningsplan och planera/beställa åtgärder inom beslutad budget för kundnära underhållsåtgärder

• Följa upp driftnetto på fastighetsnivå samt budget- och ekonomiansvar

• Ta fram underlag och vara delaktig i upprättandet av fastighets- och underhållsplaner på fastighetsnivå


• följa upp utförda reparationer och felavhjälpande underhåll, både vad gäller kundnöjdhet och ekonomi/teknik

• hantera förbättringsförslag och störningsärenden

• Hantera kommunikationen mellan LKF och hyresgästerna genom dialog och information och företräda LKF i hyresgästdialogen


• Arbeta tillsammans med teamet ute på fastighetsområdet samt stödavdelningarna inom bolaget för att nå målen i avdelningsplanen


• Stämma av skötselnivån för fastighetsskötsel och lokalvård med skötselchefen samt medverka i planering och fastställande av servicenivåer.


Krav på rollen:
Tjänsten kräver högskoleutbildning eller 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Utbildning inom fastighetsförvaltning och/eller service är meriterande. Du skall ha kunskaper och erfarenheter av Office-paketet samt som användare av IT-baserade fastighets- och affärssystem. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen och/eller ekonomiska kunskaper inom förvaltning. Man ska vara en god kommunikatör och erfarenhet av relationsskapande arbete med mycket kundkontakt.

Tjänsten kräver att du innehar körkort B och har tillgång till egen bil.

Din profil:
För att du ska trivas och kunna driva rollen är du:


• självgående och strukturerad samt har vana av att arbeta mot deadlines och goda resultat.
• Din samarbetsförmåga består av att du arbetar för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor såväl inom gruppen som med övriga kollegor inom bolaget.
• Utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och skapar kontakter samt underhåller relationer. Att man förstår och tillämpar affärsmässiga principer, är en prioritering hos dig.
• Har en god analysförmåga, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.
• Drivande, målfokuserad samt har du en vilja att utvecklas och bli bättre för egen del och även hjälpa andra att utvecklas.
• Kunnig att uttrycka dig väl i svenska och engelska.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 8 januari 2023.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Dennis Belec på dennis.belec@lkf.se

Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


Bovärd

Bovärd

16 maj 2024

13 maj 2024

13 maj 2024