Kundkommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vi gör Gävle bättre för äldre och personer med funktionsnedsättning. Tillsammans med 2 200 arbetskamrater ger du stöd och omsorg i olika
livssituationer, det vi gör har betydelse för människor varje dag. Omvårdnad Gävle erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt.

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi söker nu en medarbetare till Omvårdnads kundtjänst. Kundtjänsten vägleder och ger information till kunder och invånare inom Omvårdnad Gävles verksamhetsområde. Syftet är att ge de bästa förutsättningarna för Gävles invånare utifrån ett gott samarbete med Gävle Kommuns kundtjänst. Vi erbjuder dig ett arbete i en kreativ och stimulerande miljö med mycket kundkommunikation.


ARBETSUPPGIFTER
Som kundkommunikatör på Omvårdnad Gävle kommer du att ge generell kommunservice gällande Omvårdnad Gävle och svara på verksamhetsspecifika frågor. Att vägleda, ge information och fungera som en lots mellan Omvårdnad Gävle och kund är en del i det dagliga arbetet. Likaså att informera om Omvårdnad Gävles utbud, stöd och omsorg för barn, ungdomar och vuxna. Många anhöriga och kunder har behov av att ventilera upplevelser där den enskilde ibland tar frågan vidare på egen hand eller med hjälp av oss direkt till en verksamhetsansvarig eller sakkunnig. Vi kommunicerar via telefon och mejl till kommunens invånare, kunder, närstående, anhöriga och tar emot spontana besök.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna socionom eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet och kunskap av arbete inom omvårdnadssektorn eller socialtjänsten.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet då arbetet kräver en mycket välutvecklad servicekänsla. Vi ser att du är flexibel, lösningsorienterad, strukturerad och har förmågan att skapa förtroende. Vi värdesätter personer som tycker om att arbeta i team och hjälper till att lyfta varandra samt skapa goda relationer. Du är lyhörd för och har erfarenhet av människor med olika behov.
För arbetet krävs god datorvana, god kunskap i aktuella system som är viktiga verktyg i ditt arbete. Språk är meriterande, särskilt finska eftersom Gävle kommun är finskt förvaltningsområde.

Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med invånare, kunder, anhöriga och varandra.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsgruppen PFV
070-167 55 07 Tel tid vardagar 8-10
Kommunal
026-17 99 67
Pia Alsin Verksamhetschef
026-17 99 42
Ylva Olsson Kommunal Gävle
026-17 99 15
Gull Karlsson Vision
026-17 99 27
Ann Hedbom
026-17 88 12
Kerstin Nordström
026-17 98 99
Lena Yngvesson
026-17 72 49
Anna Rosshagen

Vårdförbundet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Omvårdnad Gävle Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Vi arbetar vardagar 07.50 - 17.00. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

80184 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024