Kundmottagare, semestervikariat

Arbetsbeskrivning

SL Kundtjänst ägs av SL och trafikutövarna av SL-trafiken i Stockholm.Huvuduppgift är att för ägarnas räkning enkelt, samordnat och med hög kompetens ge information till och hantera synpunkter om SL-trafiken från resenärer i Stockholms län, för en utveckling av kollektivtrafiken, samt att på ett samordnat och effektivt sätt säkerställa att resenären i SL-trafiken använder biljetten enligt fastställda regler.Verksamheten som har en årsomsättning på drygt 85 mkr drivs i aktiebolagsform sedan 2002.Vi har nu vårt kontor vid Hornstull men kommer under 2007 att flytta till Kungsholmen.Kundmottagare visstidsanställning Vid SL Kundtjänst svarar du på kundernas frågor om resvägar, tider och taxa och tar emot synpunkter per telefon och skriftligt, samt handlägger resegarantiärenden.Du skall också kunna möta våra kunder ansikte mot ansikte i en öppen kundmiljö ute på stationer och stora bytespunkter, du kommer då att arbeta i uniform.Vi söker nu semestervikarier för sommaren 2007.Arbetstiden är enligt kollektivavtal 38 timmar 15 minuter per vecka förlagd mellan 06.55 -21.15 måndag-söndag. Kvalifikationer . Gymnasieutbildning eller likvärdigt . Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift .Tala och förstå engelska . Datakörkort "start" eller motsvarande kunskaper . Tidigare vana från telefon-/kundtjänstarbete och ytterligare språkkunskaper är meriterande.Arbetet innebär att hantera stora mängder information av skilda slag under periodvis hård arbetsbelastning.Du har lätt för att kommunicera och behärskar också konsten att lyssna.Att du kan läsa kartor och tidtabeller är en förutsättning.Som person är du noggrann och ordentlig, kan arbeta strukturerat, har god social förmåga och är inte rädd för tidvis hög arbetsbelastning och ständiga förändringar.Du skall kunna möta våra kunder med empati och förståelse samt ha stort tålamod.Du skall dela våra värderingar om samverkan, ansvar, förtroende och engagemang.Vikariatet påbörjas efter godkänd utbildning.Utbildningen startar den 15 januari 2007.Utbildningen tar ca 5 veckor på heltid.Den är förlagd till våra ordinarie öppettider.När du är klar och godkänd börjar vikariatet som pågår som längst t.o.m. 2 september 2007.Ersättning utgår under utbildningstiden med 83 kr/tim.Ersättning för semester och obekväm arbetstid tillkommer.I och med att du är semestervikarie förbinder du dig att arbeta midsommaraftons kväll.Under hösten kommer det att eventuellt finnas möjlighet till fortsatt visstidsanställning, som längst till mars 2008. SL Kundtjänst eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

Lindhagensgatan 100
Stockholm, 10573

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010