Kundorienterad Stjärnadministrator till Mercedes-Benz

Arbetsbeskrivning

Brinner du för processer
och att möta människor? Skulle du kunna tänka dig att jobba med världens bästa
fordon? Då kan jobbet som Kundorienterad Stjärnadministrator hos Mercedes-Benz
i Akalla vara ditt nästa jobb!
Mercedes-Benz i Akalla
säljer och servar både personbilar, vans och trucks. Din kommande avdeling
heter Order To Delivery (OtD). Vi är ett engagerat och duktigt team på 6
anställda. Vi säkrar leveranser av ca 2.500 fordon per år.
Om jobbet
Hos oss väntar en aktiv och
spännande vardag. Du kommer att arbeta med beställning, leverans samt
uppföljning av nya och begagnade fordon från alla affärsområden. Vi jobbar nära
försäljnings- och serviceteamen i Mercedes-Benz Stockholm och strävar efter en
hög grad av kundnöjdhet hos slutkunder och kollegor i sälj och service.
Dina primära
arbetsuppgifter kommer att vara att:
·        
Professionell
och proaktiv support gällande dokumentation till försäljnings- och
ekonomiavdelningarna
·        
Kontroll av
extrakostnader för alla fordon
·        
Hantering av
kick-backs/stöd från Mercedes-Benz Generalagent
·        
Lageruppföljning
och kvalitetssäkring av lagerinformation
·        
Affärsmässigt
sköta leveransflödet av fordon
 
 
 
Om Dig
Du är kund- och serviceorienterad,
positiv och har en hög grad av integritet. Samtidigt är du noggrann, analytisk
och lösningsorienterad. Vi strävar efter att jobba tillsammans i team och
lägger därför vikt vid att du är en bra lagspelare.
Du klarar att hantera ett
jobb som stundtals blir hektiskt och är duktig på att hitta din egen balans i
vardagen. Du är duktig på att kommunicera tydligt och enkelt och klarar att
avstämma ömsesidiga förväntningar. Svenska och engelska behärskar du både i tal
och skrift
Vi ser gärna att du har
arbetat några år med administration i en process-styrd organisation. Har du
inte den bakgrunden så tror vi att du har en akademisk examen inom tex
företagsekonom med i baggaget. I vilket fall är det ett krav att du är duktig
till Excel och helst även har tagit dina första steg i SAP eller motsvarande
affärssystem.
 
Mera info
Vill
du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Manager Operations Patrik
Viklund på tel. 08-477 2208. Har du frågor om rekryteringsprocess så hör av dig
till Richard Hammar, HR på tel. 040-679 7279 (v. 24-27).


Ansök nu!
Ansöker
gör du via länken nedan. Välkommen med din ansökan senast den 25 juli 2015.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR chef Rebecka Tholén
040-671 7000
Servicemarknadschef Markus Olsson
040-671 7000
Försäljningschef Thomas Wigren
040-671 7000
Richard Hammar

Richard Hammar
040-679 7279
Göran Sundberg

Axel Stigmar

Julia Kjellberg

Sara Rönnerling Gislander

Richard Hammar
040 679 72 79

Sammanfattning

Besöksadress

BRONSYXEGATAN 14
MALMÖ

Postadress

BOX 9120
MALMÖ, 20039

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023