Kundorienterad Telefonist/receptionist

Kundorienterad Telefonist/receptionist

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
I rollen som växeltelefonist/receptionist kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av sedvanliga uppgifter såsom att ta emot besökare, koppla vidare samtal samt övriga administrativa uppgifter. Vi får även ansvara för vissa administrativa specialuppdrag under kortare eller längre perioder.

Arbetsuppgifterna har vi på ett rullande schema där alla i teamet gör allt. Du behöver vara flexibel och tycka om att snabbt ställa om mellan olika arbetsuppgifter. Du är en viktig person då du tar emot våra besökande kunder och får både våra interna och externa besök att alltid känna sig välkomna.

Inom Transportstyrelsen har vi en gemensam växel och vi finns på tre orter, Borlänge, Örebro och Norrköping. Dina arbetstider kommer att vara mellan kl. 08.00-16.30.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt  chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid och väl tilltaget antal semesterdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• vara Transportstyrelsens ansikte utåt och arbeta med kundmöten via telefon och besök via vår reception
• vara spindeln i nätet och kontakta och samordna människor och material
• utföra andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Du måste ha

• slutfört en gymnasieutbildning
• aktuell erfarenhet av att arbeta som växeltelefonist
• aktuell erfarenhet av att arbeta som receptionist
• aktuell erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska i ditt dagliga arbete.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av att arbeta i statlig förvaltning
• aktuell erfarenhet av att arbeta som växeltelefonist i Telia ACE agent
• kunskaper i Officepaketet, såsom Outlook och Word.

Vi vill att du

• är servicefokuserad, tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar
• är strukturerad, målmedveten och organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats inom beslutad tidsram 
• är pålitlig, har hög integritet och kan hantera känsliga frågor som inte får spridas samt är en god ambassadör för verksamheten
• är social, du trivs med många människor runt omkring dig och kan driva flera uppgifter samtidigt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. 

Vid frågor är du välkommen att kontakta Gunilla Roos, via e-post gunilla.roos@transportstyrelsen.se. ST, Gunilla Ejeskog och Saco, Johan Stenborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-5674. Vi behöver din ansökan senast den 24 augusti 2023. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning Juridik

Avdelning Juridik består av sex enheter. Juridikenheterna styr och stöder myndighetens olika avdelningar i juridiska frågor, och enheten Registratur ansvarar för registratur, reception och växel. Vi finns på flera orter. Vår huvudort är Norrköping.

Vi bidrar till en enhetlig och effektiv hantering av Transportstyrelsens behov av styrning och stöd i juridiska frågor och i språkliga frågor inom regelgivning. Vi bidrar med styrning och stöd i diarieföring, ad acta och arkivläggning, passerkortshantering, besöksmottagning och växel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2023
  • Ansök senast: 24 augusti 2023

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Familjeläkarna i Bålsta söker receptionist

8 maj 2024

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

8 maj 2024

Receptionist till Sundbyberg Trafikskola

9 april 2024