Kundrådgivare

Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Ditt nästa äventyr kan börja, hos oss.
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

- Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli en del av ett framgångsrikt team. Vara med i ständig förändring då vi som bank kontinuerligt anpassar, utvecklar och lär oss av våra kunders behov och marknadens förväntningar.

- Utvecklas vidare inom Swedbank - karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

- I rollen som privatrådgivare utvecklar och fördjupar du både befintliga och nya kundrelationer. Du identifierar kundbehov avseende krediter, placeringar, betalningar, försäkringar och genomför anpassade affärslösningar. Du hjälper, guidar och inspirerar dina kunder i alla våra kanaler och möter kunden personligen på kontoret, via telefon och/eller digitalt.

I denna roll behöver du:

- SwedSec Rådgivarlicens och Bolånelicens

- Kunskap inom finansiell rådgivning, med god kompetens att kunna läsa av kundens totala behov och slussa när högre kompetens behövs

- Hög servicenivå och digitaliseringskompetens i form av förmåga och/eller intresse av att förflytta kunder till digital hantering

- Kompetens att självständigt hantera kundens totala behov i privataffären

- Kompetens att hantera onboardingprocessen av nya privatkunder

- God kunskap om arbete mot penningtvätt samt kundkännedom (AML/KYC)

- God kompetens inom spara-, försäkra-, pension- samt kreditaffären inom privat

- Uttalat intresse av att hantera privatärenden som omfattar information eller rådgivning av finansiella produkter

- Vara serviceinriktad, kvalitetsmedveten, affärsmässig samt vara lösningsorienterad, relationsskapande och samarbetsorienterad

Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:
- En öppen, enkel och omtänksam kultur.
- Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder.
- En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö.
- Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär.
- Flexibla arbetsmöjligheter.

- Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, valfri sjukförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html).

Bli en del av vårt team och...
bli en del av ett team med professionella kollegor, som arbetar tillsammans för att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället" din framtida chef, Sandra Bäckström

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-08-04.
Arbetsplats: Umeå

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Sandra Bäckström, +46 73 078 94 15

SACO: Camilla Ivarsson, +46 8 585 94 437

Finansförbundet: Stina Forsman, + 46 76 127 50 89

Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2023
  • Ansök senast: 4 augusti 2023

Liknande jobb


Bankrådgivare

15 maj 2024

Kundansvarig

Kundansvarig

10 maj 2024