Kundrådgivare

Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Kontoret i Skellefteå erbjuder kvalificerad rådgivning och service till privat- och företagskunder. Som kundrådgivare är du en del av ett team som ansvarar för att möta de kunder som besöker kontoret. Du guidar och hjälper kunden med sitt ärende både genom bokade och obokade möten och slussar även till specialist.

Arbetsområden/ansvar: Ha hög servicenivå till privat- och företagskunder så att de får bästa möjliga bemötande
Läsa av kundens totala behov och eventuellt guida kunden vidare när annan kompetens behövs
Självständigt hantera privat- och företagsärenden och genomföra affärsavslut som inkluderar AML/KYC
Ge grundläggande, standardiserad finansiell rådgivning
Aktivt erbjuda kunderna våra produkter, tjänster och digitala lösningar
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge service med hög kvalitet till kunderna och har som mål att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ och har ett starkt driv. En förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Formella krav i rollen är SwedSec Rådgivarlicens, Bolånelicens och Försäkringsdistribution Liv. Högskoleutbildning är meriterande.

Du kanske tidigare har jobbat med Kundrådgivare/kundansvarig på kontor eller kundcenter
Möjliga nästa karriärsteg Kundansvarig
Kundstöd
Vi tror på ett självledarskap där du hittar utmaningar som inspirerar dig – vi står bakom och stöttar dig.
Varför jobba med mig och mitt team? - Annika Holmgren Vi vill att kunden ska få det lilla extra hos oss och tillsammans har vi skapat en miljö som präglas öppenhet och glädje. Som chef vill jag att du har en stark drivkraft och ett engagemang som bidrar till goda affärer och nöjda kunder. Jag ger utrymme till stort eget ansvar och utveckling men också bra stöd i jobbet och jag förväntar mig en öppen dialog och bra samarbete. Vi stimuleras av lagarbete och jag har ett stort förtroende för mina medarbetare. Vill du bli en del av vårt härliga team? Välkommen med din ansökan!

 

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Rörelseområde Nord
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Liknande jobb


16 april 2024

Kundrådgivare Bank

10 april 2024

Finansiell Rådgivare

Finansiell Rådgivare

28 mars 2024