Kundrådgivare

Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Med 4 miljoner privatkunder och 300.000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Kontoret i Tingsryd ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till våra privat - och företagskunder. Vi är 6 medarbetare och vi ingår i starka kontoret Kronoberg som består av våra kontor i Ljungby, Växjö, Alvesta, Tingsryd, Åseda och Älmhult.

Som Kundrådgivare är du kontorets ansikte utåt och en del av ett team som ansvarar för att möta våra kunder som besöker kontoret. Vårt uppdrag är att ta initiativ i kundmöten och hjälpa kunderna till en bra och stabil ekonomi. Du kommer ge finansiell rådgivning till primärt privatkunder men även möta företagskunder och hjälpa dem med grundläggande behov inom låna, spara och betala.

Det är viktigt att vara proaktiv i alla kundmöten – ta initiativ utifrån kundbehov samt guida i våra digitala lösningar.

I Swedbank och i rollen som kundrådgivare har du stora möjligheter till utveckling både fortsatt inom privataffären samt inom företagsaffären.

Varför jobba med mig? - Ulrika Svensson Jag värdesätter gemenskap, samarbete och delaktighet i gruppen. Det är av stor vikt för mig att alla medarbetare mår bra på jobbet. Jag arbetar aktivt för att mina medarbetare skall få utvecklas och att varje individ ska får vara delaktig i utvecklingen av kontoret. Som ledare ser jag vikten av teamets samlade prestation och varje enskild individs del i den samma.

Jag är som person väldigt engagerad i mitt jobb. Att hitta ett mervärde och göra det lilla extra i varje kundmöte är viktigt för oss. Jag vill att mina medarbetare ska ha ett starkt driv och ett engagemang som bidrar till goda affärer och nöjda kunder. Jag ger dig utrymme för stort eget ansvar men ställer också krav på leverans och kvalitet, självklart med mig som stöd.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i service till våra kunder och alltid försöker överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken på att lära dig nya saker. Du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet.
Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare, som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Swedsec licens är meriterande

Du kanske tidigare har jobbat med Sparande
Fastighetsbranschen
Ekonomi
Kundrådgivare kontor/kundcenter
Möjliga nästa karriärsteg Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Kundrådgivare företag
Kundansvarig Premium/företag
 

Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Rörelseområde Sydost
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2020
  • Ansök senast: 25 maj 2020

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023