Kundrådgivare till VA SYD

Kundrådgivare till VA SYD

Arbetsbeskrivning

Är du miljöintresserad och vill vara med och inspirera och aktivera andra för en bättre miljö? Då ska du läsa vidare!

Det här handlar jobbet om Som en av våra kundrådgivare blir du ett av VA SYDs viktiga ansikten utåt, eftersom vår enhet Kundservice är ingången till VA SYD via telefon, mejl och sociala medier. Vårt mål är att lösa de frågor vi får vid första kontakten, vilket bygger på en bred kunskap om våra olika verksamhetsområden; vatten och avlopp samt avfall. Ambitionen är också att underlätta mer och mer för våra kollegor som jobbar inom dessa områden. Vi arbetar väldigt nära varandra för att kunna hantera komplexa frågor och högt tempo. Problemlösning och samarbete är därför en stor del av vår vardag. 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att:

Hantera frågor om fakturor
Göra ändringar i abonnemang
Ge råd om sortering
Ta emot reklamationer
Förvalta relationer med våra externa samarbetspartners
Hantera akuta ärenden som kräver snabb hantering
Hantera administrativa uppgifter som till exempel att hålla våra system uppdaterade

Administrera, förvalta och driva förbättringsarbete kopplat till VA SYDs verksamhetssystem
Vi erbjuder Tillsammans med ett roligt och härligt team av kollegor kommer du att få vara med om att inspirera andra! Du kommer till en arbetsplats som har en bra och vänlig stämning, med stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag. Kundserviceteamet jobbar nära varandra och för att du ska trivas måste du också ha inställningen att ni alla hjälps åt och jobbar för nöjda kunder. På grund av de öppettider vi har (kl 07.00 - 16.30) är arbetstiderna schemalagda, men flex tillämpas när möjligt. 

Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare. 


Vem är du? Vi söker dig som står bakom vår miljöidentitet och våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet.

Vi arbetar mot tydliga och ambitiösa mål och söker dig som vill vara med och nå dem! För att lyckas med detta ser vi att du brinner för god service, sätter kunden i centrum och ger ett gott bemötande. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att du har en god förmåga att skapa förtroende, gillar att bygga relationer och har förmågan att vara positiv och diplomatisk men tydlig i din kommunikation.

För att bli framgångsrik i tjänsten och driva vårt förbättringsarbete framåt är det av stor vikt att du både är en nyfiken och självgående igångstartare, och att du har vanan att kunna samarbeta med andra för att driva projekten i mål. Tålmodighet och förmågan att hålla många bollar i luften, samt prioritera mellan dessa, är väsentligt. Du ska trivas i en miljö med kontinuerlig utveckling och förändring.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Dina erfarenheter Erfarenhet från arbete inom kundservice är ett krav
Du har minst gymnasiekompetens. Högskoleexamen inom kommunikation eller motsvarande är meriterande
Hög IT-mognad då du arbetar i många olika verksamhetssystem
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan!

Vilka är VA SYD?

VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval. 

Vi vill hjälpa till att rädda världen genom våra sex mål: Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025  
Övrig information På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VA SYD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Hans Michelsensgatan 2 20121 Malmö
None

Postadress

Box 191
Malmö, 20121

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024