Kundrågivare inom Försäkra

Kundrågivare inom Försäkra

Arbetsbeskrivning

Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder. På våra fem orter, som har öppet dygnet runt 365 dagar per år, tar vi mot dryga fyra miljoner samtal, svarar på ca 500 000 mail och möter kunder i sociala medier och via chatt. Vårt övergripande mål är Sveriges bästa kundmöten inom Kundcenter i vår bransch.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder och vi finns på fem orter i Sverige: Halmstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Piteå. Vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan och möter bankens privat- och företagskunder per telefon, i sociala medier och andra direktkanaler. En stor del av arbetet handlar om att vara proaktiv, informera våra kunder om hur vi kan hjälpa till att skapa en trygghet i deras vardag och på så sätt leverera ett mervärde till alla våra kunder i Swedbank.

Vi rekryterar nu Rådgivare till Kundcenter i Halmstad främst inom försäkringsområdet. Våra öppettider är dygnet runt, men du kan komma att schemaläggas mellan 06,45-23,15. Vi har öppet årets alla dagar, vilket innebär att du kan bli schemalagd även på helger.

I Försäkringsteamet erbjuder vi dig en positiv arbetsmiljö, med flexibla arbetstider, där du ingår i ett lag där alla hjälps åt. Du får arbeta med kollegor som tar väl hand om våra kunder, sprider glädje och dagligen delar med sig av sin kompetens. Vi arbetar för att göra kundmöten i världsklass och vi strävar mot gemensamma mål. Vi arbetar kontinuerligt med din personliga utveckling och förväntar oss att du bidrar med positiv energi och delar med dig av dina egna erfarenheter till gruppen.

Kompetenser som krävs för att lyckas Vi söker dig som är positiv, brinner för rådgivning och vill ge personliga erbjudande samt har en stark egen drivkraft att nå uppsatta mål. Du är engagerad, ansvarstagande och strävar efter att hitta nya möjligheter hos varje kund. Tillsammans bidrar vi till våra kunders ekonomiska trygghet på ett öppet, enkelt och omtänksamt sätt.

Swedsec Rådgivare licens och Försäkringsdistributionsrätt (IDD) inom Liv och Sak är meriterande men inte ett krav.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Du har mycket energi och är social, positiv och utåtriktad
Du har lätt för att skapa förtroende i kundmöten
Du arbetar affärsmässigt och proaktivt för att skapa nöjda kunder och goda resultat
Du är initiativtagande och har en stark egen drivkraft
Du har en förmåga att snabbt kunna se och förstå kundens behov och hitta matchande lösningar
Du kanske tidigare har jobbat med eller arbetar som Försäkringsrådgivare
Kundrådgivare bank och försäkring
Kundtjänst
Möjliga nästa karriärsteg Kundrådgivare
Premiumrådgivare
Affärschef
 

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!



Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Svensson

Markus Svensson

Ulrika Bergman

Evelina Jämtgård

Frida Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Kundcenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Besöksadress

Belonasvängen 2 B
None

Postadress

Belonasvängen 2 B
Stockholm, 11264

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023