Kundreskontraansvarig till företag i Bromma

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker nu en ekonomiassistent till rollen som kundreskontraansvarig till omtyckt företag i Bromma. Vår kund utvecklar, tillverkar och marknadsför olika varumärken och produkter inom hus, hem och trädgård som säljs via återförsäljare i hela Norden. Företaget sitter i trevliga lokaler i Bromma. På kontoret arbetar idag 35 medarbetare och du kommer tillhöra ekonomiavdelningen bestående av 4 personer.

Tjänsten
Företaget har valt att omorganisera på deras ekonomiavdelning och detta bidrar nu till att de är i behov av en konsult omgående. Tjänsten innebär att ansvara för kundreskontran för två bolag i deras affärssystem IFS Applications. Du kommer att bl.a. bokföra post- och bankgirobetalningar, sköta kravhantering och räntefakturering samt bidra med underlag inför kreditmöten. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid fram till sista januari 2018 och du kommer att anställas som konsult via oss på Placera Personal.

Arbetsuppgifter
I rollen som kundreskontraansvarig har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Bokning av post och bankgiroinbetalningar
• Påminnelser och kravhantering
• Räntefakturering
• Avstämningar
• Sammanställa underlag till månatliga kreditmöten
• Vara ekonomiavdelningen behjälplig med andra förekommande uppgifter

Kvalifikationer
För att passa i rollen som kundreskontraavsvarig ser vi gärna följande erfarenhet:

• Några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter
• Tidigare jobbat i något affärssystem
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av IFS är meriterande

Personligt
Som person är du social, positiv och utåtriktad. Du är noggrann, ansvarsfull, och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och trivs med varierande arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du har en god förmåga att kommunicera då du dagligen kommer ha kundkontakt både per telefon och via mail. 

Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: ekonomiassistent, ekonom, kundreskontra, bokföring, avstämningar

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid Start omgående, konsultuppdrag i minst 3 månader
  • Publicerat: 29 oktober 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024