Kundresurser till Personligt distansmöte, Söderhamn

Kundresurser till Personligt distansmöte, Söderhamn

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Delar du Arbetsförmedlingens vision - Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa? Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Gillar du att ha många kundkontakter.

Hos oss finns alla möjligheter!

Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte finns idag på 15 orter i landet. Vårt uppdrag är att ge arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad service. Detta sker genom e-tjänster och personlig service via telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Vi strävar efter att fler kunder ska få sin service via webb och telefon. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal.

Hos oss arbetar du inte ensam, vi sitter tillsammans på avskärmade platser i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.

Vi har schemalagd arbetstid och våra öppettider är vardagar kl. 08.00-16.00.

Vi söker nu 3 kundresurser till Söderhamn.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ge service och stöd till arbetssökande från hela landet. Du kommer att hjälpa kunder i deras ärenden och svara på allmänna frågor när kunder ringer till oss via telefon. Informera om medborgerliga rättigheter och skyldigheter. Stödja kunder i arbetsförmedlingens digitala tjänster samt vid behov upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning.

Du är bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter. Du kommer att tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig stora textmängder och förklara vad de betyder. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till olika situationer. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande.

Hos oss arbetar du inte ensam, vi sitter tillsammans på avskärmade platser i kontorslandskap och kan stötta varandra i arbetet. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.


Grundläggande kvalifikationskrav 
- Slutförd godkänd gymnasieutbildning
- Minst två års arbetslivserfarenhet i Sverige
- Goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
- Van användare av digitala tjänster

Övriga meriter för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta med kunder på distans t.ex. via telefon
- Erfarenhet av att arbeta som kundresurs på Arbetsförmedlingen

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten.
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser.
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring.

 
Vi söker dig som har:
- Kundorientering: Är tillgänglig, serviceinriktad och samarbetar för att hitta flexibla lösningar, det vill säga lägger fokus på det som ger värde för kunden och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer.
- Analytisk förmåga: Har god förmåga att hantera komplex information, ser hur delar hänger ihop och ser din del i helheten. God förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete.
- Stabilitet: Lugn och stabil, behåller tron på din egen förmåga och har ett realistiskt perspektiv i pressade situationer. Behandlar människor med respekt och är tydlig med vårt uppdrag och våra erbjudanden.
- Målmedvetenhet: Sätter upp höga mål för dig själv utifrån organisationens behov och utmaningar. Är långsiktig, uthållig och kontinuerlig i ditt arbete att nå målen och tar ansvar för dina handlingar. Arbetar rättssäkert och skapar ordning och reda.
- Kommunikativ förmåga: Kommunicerar så att budskapet blir tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Får andra att känna sig respekterade.

 
Vårt erbjudande
Vi erbjuder är en tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. 

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/.

Placeringsort Lycksele.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2022-01-02 Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg som styrker godkänd gymnasieutbildning samt två års arbetslivserfarenhet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. 

För frågor om tjänsten vänligen kontakta Najat E Kramberg på najat.e-kramberg@arbetsformedlingen.se eller 010-486 24 59.

Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Minoritetshandläggare, samisk samordnare

Minoritetshandläggare, samisk samordnare

29 oktober 2024

29 oktober 2024

29 oktober 2024

29 oktober 2024