Kundservice - Gruppchef

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att leverera hög service och kvalitet i en kundservicemiljö? Agerar du affärsmässigt med ett tydligt entreprenörskap? Besitter du en hög administrativ och organisatorisk förmåga med en hög IT-mognad? Är du i tillägg en erfaren och engagerad ledare inom kundservice eller call center som söker efter nya utmaningar? Då är det kanske just dig vi söker!

Kundservice hanterar företagets långtidsuthyrning av parkeringsplatser i Q-Parks anläggningar. Vi är organiserade i tre sektioner, Front Office, Back Office och Arbetsorder. Vi är totalt 17 personer på avdelningen och vårt huvudkontor är beläget vid Globen.

Vi söker en lösning- och resultatinriktad Gruppchef till vår Back Office som idag består av fyra medarbetare. Back Office är en sektion som till största del arbetar administrativt men är också ett stöd för vår Front Office i händelse vi har en hög belastning på telefon. Medarbetarna hanterar alla typer av kundärenden i relation till vår långtidsuthyrning av parkeringsplatser i Q-Parks anläggningar. Kunderna är både företag och privatkunder.

I rollen som Gruppchef har du ett dedikerat personalansvar där du förväntas hantera medarbetarsamtal, semesterplanering och vid behov rekrytering. Rollen omfattas av daglig planering och styrning tillsammans med ansvarig koordinator, uppföljning av mål och nyckeltal, individuell coaching samt tillse nödvändig kompetensutveckling. Du ansvarar för din sektions teammöten och medarbetarnas individuella uppföljningsmöten.

Vi söker dig som tidigare visat prov på ett exceptionellt gott ledarskap som präglats av personligt engagemang, hög ansvarskänsla och ett humanistiskt förhållningssätt. Du mäter din egen framgång genom dina medarbetars prestation, engagemang samt genom mätbara nyckeltal. Du är en person som genom ditt engagemang och coachande ledarskap får människor att växa och utvecklas. Du har en god förmåga att se helheten i affären och du är dedikerad uppgiften att ro iland förändringsprojekt som ligger i linje med företagets strategiska behov. Du sätter våra kunder i fokus och din strategiska utvecklingsplan leder till en högre kundnöjdhet där begreppet ”överträffa förväntningarna” är ledordet. För dig är det naturligt att välja möjligheter istället för problem! Du är angelägen om att upprätthålla och verka för ett gott samarbete med andra avdelningar i företaget. Du är en duktig kommunikatör både i tal och skrift, både i svenska och engelska. Du har minst 3 års erfarenhet av en ledande befattning, gärna från en intensiv kundservicemiljö. Meriterande om du har en dokumenterad ledarskapsutbildning.

Våra krav på dig som söker är:

• Minst 3 års erfarenhet av kundservicearbete eller från callcenter
• Tidigare erfarenhet av att leda personal och haft personalansvar
• Erfarenhet av att ha drivit projekt
• God administrativ förmåga
• Erfarenhet av att ha arbetat i olika affärssystem


Vid frågor är du välkommen att kontakta Åsa Sandström, Kundservicechef, telefon 08-7221545.

Din ansökan skickas via vår hemsida, ¨jobba på Q-park¨. Sista ansökningsdag är den 17 april men urval sker löpande under tiden
Att arbeta på Q-Park karaktäriseras av följande värden
Kundfokus, Kvalitet, Samarbete samt Resultat

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Weir
08-722 1500
Hans-Ove Ekman

Maria Blom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q-Park AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 27 mars 2015

Besöksadress

Veterinärgränd 6
None

Postadress

Veterinärgränd 6
Stockholm, 12023

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024