Kundservice/ handläggare/ Kundsupport till Wasa Kredit

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Trivs du i en arbetsroll där du får möjligheten till att implementera förändringar? Slutför du dina ärenden med stor noggrannhet och håller kundfokus längst hela processen? Då har vi tjänsten för dig!

PerformIQ söker kundservicemedarbetare till Wasa Kredit. Tjänsten innebär att på ett proaktivt sätt möta varje kunds behov och informera och besvara frågor rörande våra finansieringsprodukter via telefon och mejl. Du har en viktig roll med mycket kundkontakt och din målsättning är att på ett professionellt sätt sträva efter att överträffa kundens förväntan.

Tjänsten passar dig som gärna arbetar i högt tempo, mycket kundkontakt och i hög förändringstakt

Krav på person
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller servicebranschen.
För att lyckas i rollen som handläggare krävs det att du är:

• Serviceorienterad och ser kundens behov
• Har minst ett års erfarenhet av liknande arbete i kundservice
• Du gärna har erfarenhet av försäljning och kunskaper inom bank och finans
• Du är organiserad och kan jobba med flera uppgifter samtidigt
• Du är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
• att du har tidigare erfarenhet av kreditgivning

Det är meriterande om du har eftergymnasialutbildning och är flerspråkig. Ytterligare merit för rollen är om du har erfarenhet av kreditrådgivning. Vi ser att du som söker är en person som kan arbeta självständigt och snabbt når dina resultat.

I din roll som handläggare kommer du att arbeta med förbättringsförslag på rutiner och mindre projekt då avdelningen befinner sig i en omorganisation. Därför är det av stor vikt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som handläggare.


Övrigt
Start:Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8.15-17.00
Plats: Stockholm

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök".


Företagspresentation
Vår affärsidé handlar om att skapa mervärde för våra kunder och leverantörer och bidra till ett starkt kunderbjudande för Länsförsäkringar genom att sälja finansieringstjänster till små och medelstora företag samt privatpersoner.

Vårt erbjudande betyder olika saker för olika människor. Men två saker är vi inte för någon: högt upp eller långt bort. Vi har lång erfarenhet av många branscher och anstränger oss hela tiden för att leva närmare våra kunders och partners affär – för att på djupet förstå både produkterna, människorna och nyttan. Då kan vi fatta beslut som är både snabba och kloka. Då kan vi vara personliga och enkla och samtidigt professionella. Och då kommer våra kunder och partners närmare sin nästa affär.

Om PerformIQ
Start:Omgående
Omfattning:Heltid
Arbetstid:8.15-17.00
Plats: Stockholm

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök"

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB Limhamn
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 22 juni 2017

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


6 december 2022