Kundservice och Biluthyrare till Hertz Stockholm City

Arbetsbeskrivning

Hertz är sedan 1918 världsledande när det gäller biluthyrning. Hertz finns representerat i över 150 länder med 7500 uthyrningskontor. Har en hyrbilsflotta på ca 550.000 fordon och hanterar årligen över 30 miljoner bokningar. Totalt är det 25 000 anställda världen över. Sverige är ett licensland och Hertz i Sverige bedrivs av First Rent A Car AB ett företag inom Volvokoncernen. Hertz finns representerat i Sverige med ca 200 uthyrningskontor på flygplatser och inne i städerna. Bolaget har dotterbolag i Sverige, Norge och Danmark.



Vi söker en ny medarbetare till Stockhom City som vill vara med och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår uthyrning av bilar, upprätta hyresavtal, daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark, skadehantering, allmän kundservice och enklare ekonomisk redovisning.


• Ta emot bokningar och förfrågningar från kunder
• Uthyrning av bilar
• Upprätta hyresavtal
• Skadehantering
• Billeveranser och daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark
• Besvara telefon och mail från kunder.
• Allmän kundservice och enklare ekonomisk redovisning.

Utbildning och erfarenhet
Tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller försäljning ser vi som meriterande. Ex. resebyrå, turism

Utbildning sker internt.

Kunskap
Flytande i svenska språket i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska är av stor vikt. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga Kompetenser
Du som söker ska vara positiv och serviceinriktadmed. En god förmåga att entusiasmera dina kollegor/medarbetare är ser vi som en fördel. Våra kunder är vana vid god service så erfarenhet från servicebranschen är en merit, liksom tidigare erfarenheter av försäljning. Stresstålig och med förmåga att behålla humöret och serviceandan. Tycka om att arbeta med människor och brinna för att ge en god och personlig service. Har du den serviceprofil som vi eftersöker?

Övrigt
Stationen är bemannad 365 dagar om året på rullande schema.

Arbete på kvällar och helger förekommer.

Anställningsvillkor
Anställningen avser en tillsvidareanställning med 6 månaders provtjänstgörning. Placeringsort tillsvidare i Stockholm.

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.

Sista ansökningsdag är 20 september 2019

Kollektivavtal finns med Unionen. Besök gärna vår hemsida www.hertz.se för mer information om företaget.

 

Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunden till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi för allas skull ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån de testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


Biluthyrare till Norrort

Biluthyrare till Norrort

8 maj 2024

6 maj 2024

26 april 2024