Kundservice- och kravhandläggare till finansbolag

Arbetsbeskrivning

Ta chansen att söka ett spännande och givande arbete med kundkontakt och administration!

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom försäkring, finans & bank, service och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling.

Denna tjänst är inom vår rekryteringsverksamhet vilket innebär att du blir anställd av vår kund.

Vi söker nu dig som trivs med mycket kundkontakt och är bra på att hitta bästa möjliga lösning för båda parter. Du är serviceminded och empatisk men även tydlig i din kommunikation. Vi tror även att du är en person som gillar utmaningar och att hantera lite svårare ärenden. Vi ser även att du är noggrann och en duktig administratör.

Arbetsuppgifter

• Kundservice- Hantera inkommande samtal och mail från kunder
• Krav - Ta kontakt med kunder som ligger efter med betalningar, främst via mail och telefon, för att nå överenskommelse om betalning
• Avtalskontroll - kontrollera nya avtal, dokumentera rutiner etc.
• Administration – avsluta kundkonton, bokföra bort kostnader på konton, hantera postreturer, fakturera returfrakter med mera.

Erfarenheter/Utbildning

• Gymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi
• Erfarenhet av kundservice via telefon, gärna även kravarbete
• God datavana

För att trivas och vara framgångsrik i rollen ser vi att du tycker om att ha olika arbetsuppgifter under en dag och att du tidigare arbetat med mycket kundkontakt och att detta är något som du trivs- och vill fortsätta med. Du är duktig på att bemöta olika typer av personer och är mån om att ge god service samtidigt som du klarar av att ställa krav när det behövs. Du trivs med telefonen som arbetsredskap.

Vidare har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet och är van att navigera i flera olika affärs- och stödsystem.

Vi ser att du är en trygg och prestigelös person. Du är ansvarsfull och utför alltid ditt arbete med hög kvalitet. Du klarar av att ta egna initiativ och att arbeta självständigt samtidigt som du vill vara del av ett team med gemensamma ansvarsområden, där god samarbetsförmåga är a och o. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du rutiner och processer.

Om bolaget

Företaget är ett finansbolag som i Sverige omsätter ca 200 miljoner kronor per år och har ca 40 anställda. Mer information anges vid intervjutillfället. Du blir en del av en arbetsplats med familjär stämning där samarbete och öppenhet värderas högt.

Plats: Stockholm

Kollektivavtal tillämpas och tillkommande förmåner ingår. Tjänsten är heltid och tillträde kommer att ske omgående.

Ansökan

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 18/7, 2019 så skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor om tjänsten kontakta Sara Fogelberg på 072 511 20 01 eller sara.fogelberg@amga.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 11 juli 2019

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024