Kundservice- och marknadskoordinator

Kundservice- och marknadskoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad lagspelare som gillar att jobba nära kunder och är duktig på att kommunicera i skrift? Vi söker nu en junior kundservice- och marknadskoordinator till vårt kontor i Stenkullen. Hos oss kan du utvecklas i ett samhällsviktigt infrastrukturbolag inom sociala medier och kundservice.
OM ROLLEN
Du kommer att bli en viktig del av vår marknad- och kundserviceavdelning där du kommer vara en i gänget med att hjälpa våra kunder med allt från att sälja elavtal, till att svara på fakturafrågor och hjälpa till med nätrelaterade frågor. En stor del av tjänsten kommer att innebära arbete med våra sociala media och att vara stöd till vår marknadskommunikatör som också blir din mentor.
​Arbetsuppgifter
Ta hand om inkommande telefoni, chatt och mejl
Koordinera kundhjälpande insatser internt
Löpande uppdateringar på FB och LinkedIn om vad som händer på företaget
Hantera goda kontakter med våra marknadsintressenter
Arbeta med elhandelförsäljning
Hjälpa till vid kommande event
Du ger löpande avstämning till marknadschef

Ansvarsområden
Samverka med marknadskommunikatören och marknadschef gällande sociala media och event
Uppfylla god kundnöjdhet och arbeta efter personligt satta mål


KVALIFIKATIONER
Engagerad, öppensinnad och intresserad av samhällsviktig service och sociala media
Positiv attityd, ett starkt driv och strävan efter utveckling. Lagspelare.
God kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt
Driftig personlighet som gärna gör det lilla extra

​Meriterande
Erfarenhet av att hantera sociala mediaverktyg
Erfarenhet av elbranschen
Förståelse av marknadsföring och säljdrivande aktiviteter.

Du trivs med att ge personlig service direkt till slutkund och räds inte att kontakta kollegor på andra avdelningar eller intressenter utanför Lerum Energi. Det är viktigt för dig att genomföra dina uppdrag och nå dina mål, du är prestationsinriktad samtidigt som du utför kundservice- och marknadsarbetet på ett etiskt korrekt sätt. Du blir relativt snabbt självgående och du är initiativrik med en positiv attityd. Du trivs med att arbeta strukturerat och har en lösningsorienterad inställning. Du bidrar med din positiva inställning och lösningsfokus för att utveckla företagets kundservice, sociala media och elhandel.
​Urval och intervjuer sker löpande.
Låter det roligt? Välkommen då med din ansökan senast den 19 mars.
OM FÖRETAGET
Lerum Energi är ditt lokala energibolag och vårt arbete genomsyras av våra tre värdeord flexibilitet, omsorgsfullhet och ärlighet. Hos oss får våra kunder alltid bra pris, utan dolda avgifter och 100% förnybar el från vattenkraft.
Vi investerar och ansvarar för Lerums elnät och vi distribuerar trygg el till din bostad eller ditt företag i Lerums kommun.
Lerum Energi tar hand om service och underhåll av kommunens vägbelysning och producerar, distribuerar samt underhåller smarta och miljövänliga fjärrvärmelösningar.
Vi erbjuder också en lokalt förankrad kundservice som hjälper dig när du behöver kontakt.
Lerum Energi, lokal kraft att lita på!
OMFATTNING
Heltid med 6 månaders provanställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LERUM ENERGI AKTIEBOLAG STENKULLEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Postadress

ELVÄGEN 7
STENKULLEN, 44361

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

22 maj 2024