Kundserviceagent med utbildningsansvar till nytt spännande uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Ageris är en outsourcer med center i Solna, Falun och Strömsund med ca 250 anställda. Ageris levererar kundservice, proaktiv kundvård och försäljning med hög kvalitet till uppdragsgivare inom olika branscher.

Vill du vara med att starta upp ett spännande uppdrag som utvecklar och förmedlar IT-tjänster inom energibranschen? Brinner du för kundservice och merförsäljning? Är du en driven och kommunikativ lagspelare? Då kanske du är vår nya kollega!

Tjänsten innefattar att supporta kunder i användandet av verksamhetens app och på ett pedagogiskt vis hantera kundernas frågor kring exempelvis felsökning, felavhjälpning och avtalshantering. Du kommer ansvara för extern kommunikation via appen och framtagandet av FAQ-artiklar. Du ska även vara drivande i effektiviseringsprocesser och föreslå utvecklingsmöjligheter. I rollen ingår det också att nyttja de dagliga kontaktytorna som uppstår för att sälja in premiumtjänster och elavtal.  Efter en tid kan det även bli aktuellt att utbildas och dubbelskillas i något av våra andra uppdrag.

         Kvalifikationer

• Minst en gymnasieutbildning
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Har ett brinnande intresse för kundsupport
• Är social, pedagogisk och har enkelt för att samarbeta och ta kontakt med människor
• Är bekväm med kommunikation via telefon och email
• Meriterande är erfarenhet inom ledarskap

    Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper!

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har ett stort intresse för IT/Teknik. Vi tror att du är orädd och initiativrik som person då du själv kommer behöva ta dig an tekniska frågor och problem som inte ligger i din kompetens från början. Vidare tror vi att du har ett intresse för försäljning och skapa affärer då arbetet kräver merförsäljning till våra befintliga användare. Slutligen så tror vi att din största styrka är att arbeta med människor och drivs av att leverera en service i världsklass.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och arbetstiderna är förlagda under kontorstider. Tjänsten omfattar heltid och vi önskar tillträde så snart som möjligt. Ageris Kontaktcenter sitter i fräscha lokaler i Solna Business Park med goda kommunikationer, restauranger, shopping och träningsanläggningar runt hörnet

Låter denna spännande tjänst som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi genomför urval och intervjuer löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingrid Larsson

Sarah Larsson

Viktor Åström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ageris Kontaktcenter AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 19 februari 2019

Besöksadress

Box 1029
None

Postadress

Box 1029
Solna, 17121

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024