Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Econova söker en affärsinriktad och självgående kundservicechef till vårt kontor i Åby.

Ansvarsområden
Din uppgift blir att utveckla vår kundservice så att fokus alltid ligger på kundens och affärens bästa. Avdelningen kommer att jobba med försäljning, offertarbete, avtalsförfarande, kundnöjdhet samt registervård. Du kommer även att ansvara för att övriga medarbetare i försäljningsprocessen får det stöd de behöver. För att lyckas med uppdraget utvecklar du kontinuerligt relationer med de intressenter som finns utanför Econova och arbetar med omvärldsbevakning inom ditt område. Tjänsten innefattar personalansvar för fem personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kundservicechef på Econova kommer du att leda det dagliga arbetet på avdelningen. Du sätter och upprätthåller budget för din avdelning, gör kontinuerliga riskbedömningar samt följer fastlagd säljprocess. Befattningen är ny och du förväntas därför påverka processer och arbetssätt som en naturlig del av ditt arbete. Du rapporterar till funktionschef Logistik och inköp som ingår i Econovas ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller försäljning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha minst tre års chefserfarenhet, gärna från uppdrag med bäring på kundservice. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi ser gärna att du även har ett intresse för logistik och processer. Erfarenhet av att leda grupper i förändringsarbete är meriterande för tjänsten och vi förutsätter att du delar det miljöengagemang som genomsyrar vardagen på Econova.

Vem är du?
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående, har strategisk förmåga samt en drivande och kommunikativ läggning. Om du därutöver är flexibel och förändringsbenägen tror vi att du har goda förutsättningar att lyckas i vår miljö. Vi värderar prestigelöshet högt, en egenskap du emellanåt visar genom att hjälpa till med arbetsuppgifter utanför ditt område. Vi vill att du delar våra värderingar öppenhet, långsiktighet och engagemang och att dessa värderingar ska vägleda dig i ditt dagliga arbete. Självklart har du lätt för att knyta kontakter och samarbeta med medarbetare och kunder på alla nivåer i företaget.

Vi arbetar med löpande rekrytering och tjänsten kan komma och tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Econova AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning om sex månader.
  • Publicerat: 14 september 2016

Postadress

Box 90
ÅBY, 61621

Liknande jobb