Kundservicechef till SEQR Nordics

Arbetsbeskrivning

SEQR Nordics är en del av Seamless koncernen som är en världsledande leverantör av transaktionssystem. I våra system hanteras årligen 3.1 miljarder transaktioner. En kombination av detta, tolv års erfarenhet och marknadsnärvaro i runt 30 länder ger Seamless koncernen en stark position inom mobila betalningar och spridning av elektroniska produkter. Våra kunder är allt från mobiloperatörer, banker, finansiella institutioner och alla former av detaljhandel. Vår egenutvecklade transaktionsplattform, som vi kallar ERS, utgör grunden för alla våra produkter.

Vill du jobba i en arbetsledande roll på kundservice, där du får vara med och styra upp rutiner och processer i ett företag på framfart? Är du dessutom intresserad av att fortsätta din bana inom mobila betalningar är detta en tjänst för dig.

I rollen som kundservicechef har du personalansvar och fokus ligger på att coacha medarbetarna i deras vardag, liksom att lösa problem och ärenden som uppstår. En stor del av rollen innebär att bygga nya rutiner och processer för att effektivisera arbetet samt lyfta servicenivån ytterligare.  Den entreprenörsanda som präglar arbetsmiljön bjuder in till stort inflytande och innebär samtidigt att hugga i där det behövs. Du har överblick över den dagliga aktiviteten och ser över möjliga problem och möjligheter kopplade till företagets produkter och tjänster. Du kommer att rapportera till Regionchefen för Norden.

För att trivas i rollen tror vi att du är initiativtagande, driven och organiserad. Du motiveras av en föränderlig miljö med ett högt tempo i en mångkulturell miljö. Vi ser att du är en social person som tar tag i saker samtidigt som du trivs i en coachande roll.

Du har 2-3 års erfarenhet av att leda team och är en bra kommunikatör i tal och skrift både på svenska och engelska. Talar du något av våra övriga nordiska språk är det meriterande.

Det är också önskvärt med 3-5 års arbetslivserfarenhet av direkt kundkontakt samt arbete inom exempelvis mobila telekombranschen, finansbranschen eller i en internationell organisation. Har du också relevant högskoleutbildning samt ett ekonomi- och teknikintresse är det ett plus. 

Tjänsten är på heltid på ett kontor med drygt 100 trevliga kollegor placerade på St. Eriksgatan 121 i centrala Stockholm.

Skicka oss din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SEQR Nordics Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 2 juni 2014

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 121
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 121
Stockholm, 11343

Liknande jobb


22 april 2024