Kundservicechef till spännande tech-bolag

Arbetsbeskrivning

.

I denna roll som kundservicechef kommer du att ansvara för ett team på ca 10 medarbetare som arbetar med B2B support genom att ta emot, felsöka och svara på ärenden via mail och samtal. Du kommer att coacha ditt team men även ansvara för strategiska delar. Att se utvecklingsbehov, effektivisera samt optimera processer och funktioner är en stor del i denna roll. Du kommer att få stort utrymme att påverka. Du är kundens röst internt genom att samla ihop kundfeedback, statistik och sprida insikter internt till andra team. I denna roll lovar vi att du kommer att ha roligt, bli utmanad och få uppskattning.

Vem är du
I rollen som kundservicechef tror vi att du har några års erfarenhet av att arbeta med ledarskap, där du har haft personalansvar. Du har erfarenhet av att jobba med kundsupport och förstår vad som krävs för att generera maximal kundnöjdhet. Du talar engelska helt flytande.
Som person är du driven, ansvarstagande och förändringsbenägen. Du är bekväm i rollen som ledare och är tydlig i ditt ledarskap. Vi tror även att du är en person som utstrålar förtroende och har en naturlig förmåga att motivera teamet. Du brinner för kunden och vill arbeta på ett företag där du kan vara med och påverka hela kundupplevelsen.

Företaget erbjuder
Företaget präglas av en stark entreprenörsanda med ett härligt gäng glada kollegor som arbetar tätt tillsammans på kontoret i centrala Stockholm. Du kommer vara en del av ett växande företag som går igenom en spännande fas, och få arbeta med en spännande produkt. Framöver kommer du även att få vara med och bygga teamet globalt.
Företaget har valt att använda sig av rekryterings- och bemanningsföretaget Next u i denna rekrytering. 

Välkommen med din ansökan! 

Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons.


sökord: kundservciechef, kundtjänstchef, teamleader, teamledare,gruppchef, kundservcie, kundtjänst,customer service, customer support manager

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Haglund
070-770 31 21
Stefan Lidén
070-7709320
Sandra Gustavsson
070-770 31 20
Rekryterare/Konsultansvarig Ingela Haglund
070-770 31 21
Rekryterare/Konsultansvarig Sandra Gustavsson
070-770 31 20
VD Stefan Lidén
070-7709320
Rekryterare/Konsultansvarig Agnes Reuterskiöld
0707 703 120
Rekryterare/konsultansvarig Anneli Grundfelt
070-7707896
Rekryterare/konsultansvarig Stefan Lidén
070-7709320
Rekryteringsassistent Jenny Solum
070-7707896

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next u AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 16 november 2018

Besöksadress

Kungsgatan 10 11143 Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 10
Stockholm, 11143

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024