Kundservicemedarbetare HDHC

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 74.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har ca 170 medarbetare i Göteborg, Malmö, Essen, Houston, och Dubai. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov.

Schenker Dedicated Services AB söker en Kundservicemedarbetare till avdelningen för hemdistribution. Avdelningen ansvarar för leverans av sjukvårdsprodukter till patienter på uppdrag av kommuner och landsting. Avdelningen, som omsätter ca 150 MSEK, leds av Operational Manager och består av kundtjänst och inköpsfunktion samt underleverantörer för lager och transport. Vi sitter i nya och moderna lokaler på Mölndalsvägen 83.

Som Kundservicemedarbetare ansvarar du för att upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete gentemot vår kund och eventuella nya kunder. Du kommer att ingå i en serviceinriktad grupp som tar hand om våra kunders förfrågningar om leveranser. Du har en positiv inställning till lagarbete där vi arbetar och utvecklas tillsammans.

Arbetsuppgifter

* Besvara kundernas frågor med en hög servicenivå i ett högt tempo via främst telefon, men även e-post och avvikelsehanteringssystem.
* Avisera mottagare via telefon för att bestämma tid för leverans.
* Arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom gruppen.

Din Profil

* Du tycker om att arbeta med service i ett högt tempo, med telefon som ditt främsta verktyg.
* Du är en lagspelare och serviceminded, kvalitet och flexibilitet är nyckelord för dig.
* Du är kundorienterad och vill försöka förstå kundens behov och alltid ge bästa möjliga service samt har stort tålamod.
* Du uttrycker dig mycket väl både skriftligt och muntligt på svenska.
* Du har lätt för att lära dig nya saker och är öppen för nya arbetssätt.
* Du är lyhörd för kundernas behov samtidigt som du är kunnig och affärsmässig.
* Du har ett proaktivt tankesätt och vill jobba med ständiga förbättringar.
* Du har god datorvana och lätt att ta till dig nya system.

Information och ansökan
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till 2024-05-31. För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta linda.palmborg@dbschenker.com.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
Ansökan sker senast den 2023-11-26, men skicka in din ansökan så fort som möjligt. Intervjuer sker löpande, startdatum för tjänsten är omgående.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023