Kundservicemedarbetare inom bokning och check-in till Tallink Silja

Arbetsbeskrivning

Älskar du försäljning och att vara i händelsernas centrum?

Du kan bli Tallink Siljas ansikte utåt och i många fall vara den första och mycket viktiga kontakten som kunden har med oss, antingen via telefon eller personligt möte. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad, har en positiv och flexibel inställning samt har ett genuint intresse av att ge service och att sälja. Din viktigaste uppgift blir att guida kunden till att hitta den bästa lösningen för sin resa och att alltid kunna överträffa kundens förväntningar. Du värdesätter och arbetar utifrån Tallink Siljas ledord - glädje, engagemang, samarbete och professionalism.

Arbetsuppgifter:
Kundsupport och bokning via telefon, chatt, mail samt sociala medier: Du säljer och bokar hela vårt utbud av kryssningar, transportresor, hotellpaket och ombordupplevelser samt besvarar frågor i samband med bokningen.

Check-in, biljettförsäljning och passagerarassistans:
Incheckning av passagerare och försäljning av resor i samband med fartygens ankomst och avgång i våra passagerarterminaler i Värtahamnen och Frihamnen.
Guidning och assistering av passagerare vid ombordstigning till våra Helsingforsfartyg.

Vi söker dig som:

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket väl i både tal och skrift.
- Har fyllt 18 år
- Gymnasieexamen
- Är serviceinriktad
- Har tidigare erfarenhet av kundservice eller callcenter
- Är flexibel gällande arbetstider då schemat förläggs mellan kl 05.45-23.00 mån-sön
- Är tillgänglig för arbete från början av juni till 14 augusti med eventuell möjlighet till förlängning.

Erfarenhet av rese- och/eller säljbranchen samt ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Anställningsvillkor:
Visstidsanställning. Varierande tjänstgöringsgrad.
Schemalagd arbetstid dag- och kvällstid, både vardagar och helger. Placering i Stockholm.
Kollektivavtal finns, tecknat mellan Sjöfartens Arbetsgivareförbund och Unionen/Sveriges Ingenjörer.

Övrigt:
Anställningen påbörjas 6/6 2016.
Anställningen inleds med en grundutbildning inom försäljning, bokningssystem och produktutbud. Efter godkänd grundutbildningen erbjuds du anställning och vidareutbildning för ökad kompetens inom yrkesrollen.
Du blir en viktig del av vårt team på en glad och positiv arbetsplats. Du erbjuds stimulerande arbetsuppgifter samt utveckling genom coachande ledarskap och interna utbildningar.

Tallink Silja AB bedriver passagerar- & lasttrafik mellan Stockholm, Åbo, Helsingfors, Tallinn och Riga. Denna del av fartygsflottan består av sju moderna kryssningsfartyg. Tallink Silja AB ingår i AS Tallink Grupp som är det ledande passagerarrederiet på Östersjön med sammanlagt 17 fartyg som trafikerar under varumärkena Tallink och Silja Line på sex linjer. Tallink har 6900 anställda i Estland, Finland, Sverige, Lettland, Ryssland och Tyskland. Tallink Grupp transporterar årligen 9 miljoner passagerare. På Tallink Silja erbjuder vi ett roligt arbete med mångsidiga arbetsuppgifter i en internationell miljö. Vår målsättning är att vara Östersjöns bästa serviceföretag, varför kvalitet och personlig service alltid kommer i första hand. Silja Line är stolt sponsor av melodifestivalsturnén 2016.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tallink Silja AB STOCKHOLM
  • 10 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid/Deltid
  • Schemat är måndag-söndag mellan kl 05.45-23.00.
  • Publicerat: 12 maj 2016

Besöksadress

Södra Hamnvägen 50 A
None

Postadress

Box 27295
STOCKHOLM, 10253

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024