Kundservicemedarbetare inom försäkringar

Arbetsbeskrivning

Aon Sweden är Sveriges ledande rådgivare inom riskhantering, försäkring, återförsäkring, captive management, gruppförsäkring samt pensioner och förmåner.Aon Sweden har ett starkt lokalt engagemang för sina kunder och ett globalt utbud av expertis och resurser.Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon Sweden 200 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vad vi kan erbjuda dig På Aon erbjuder vi dig ett utvecklande arbete inom en amerikansk och föränderlig organisation med många av Sveriges största företag som kunder.Vår stora bredd inom områden som försäkring, riskhantering, pensioner och förmåner etc.ger goda utvecklingsmöjligheter internt för dig som vill avancera eller utöka sin kunskap inom andra områden.Vidare erbjuder vi en stark företagskultur med stort fokus teamwork.Som anställd på Aon omges du alltid av kompetenta kollegor som sätter stort värde vid samarbete.Utöver detta erbjuder vi ett konkurrenskraftigt förmånspaket med förmåner så som tjänstepension, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag. Om avdelningen och tjänsten Vi söker förstärkning i form av en medarbetare till vårt kundserviceteam i Stockholm som idag består av 10 personer.Kundserviceenheten ingår i gruppförsäkringsdivisionen Aon Affinity och tillhandahåller service för både försäkringstagare, samarbetspartners och sponsorer.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. I vår strävan att erbjuda en så hög servicenivå som möjligt arbetar vi även med merförsäljning av kompletterande försäkringslösningar utifrån våra kunders individuella behov. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning, gärna inom försäkringsbranschen.Har du tidigare arbetat med telefonen som arbetsredskap är detta meriterande.Behärskar svenska i tal och skrift är ett krav.Kunskaper i andra nordiska språk är meriterande.Då vi arbetar i team är det av stor vikt att du finner denna arbetsform stimulerande och att du har förmågan att tillföra entusiasm och energi till dina arbetskamrater.Vidare drivs du av att leverera med hög servicenivå.Du är lyhörd för kundens behov och ser kundservice som ett tillfälle att erbjuda kunden utökad service i form av kompletterande försäkringslösningar.Som person är du prestigelös och flexibel, på så sätt att du är beredd att hoppa in och stötta där det behövs.Då arbetet tidvis innebär hantering av stora mängder samtal krävs en förmåga att kunna prioritera och strukturera sitt arbete i stressande situationer. Aon Swedens värderingar bygger på Teamwork, Entreprenörskap och Affärsmässighet och det är viktigt att du delar den kundfokuserade företagskultur som vi står för. Låter detta intressant?Ansök nu!I ämnesraden skriver du Kundservice

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AON Sweden AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 oktober 2010
  • Ansök senast: 10 november 2010

Liknande jobb


6 december 2022