Kundservicemedarbetare med ett brinnande intresse för kaffe

Arbetsbeskrivning

Vi söker för vår uppdragsgivare Nespressos räkning kundservicemedarbetare till vår verksamhet vid Solna i Stockholm.
 
 
Vi söker dig som strävar efter att leverera bästa möjliga kundservice med expertis och engagemang för en kunds hela livscykel. Service och kundfokus är något du tar för givet och du ser en utmaning i att lösa problem. Du arbetar med befintliga såväl som nya kunder. Arbetet utförs i en miljö som genomsyras av serviceanda och resultatfokus.  
 
 
Nespresso är en av världens ledande kaffeleverantörer av portionerad kaffe med mycket hög kvalite. Huvudkontoret ligger i Schweiz och har ca 4500 anställda runt om i världen på 50 olika ställen med 190 egna ägda butiker. Nespresso har sin nordiska kundtjänst i Stockholm, inhouse, och Webhelp är deras outsourcingpartner.  
 
 
Med högsta fokus på kvalitet så kommer vi att ta hand om inkommande samtal gällande nya kunder, beställningar av kaffesorter, teknisk support samt back-office. Nespresso har ett gediget koncept att tillvarata såväl nya som gamla kunder där vi genom utgående samtal kommer att kontakta dem och ge service. Vi ringer även ut till befintliga kunder med fokus på service och försäljning. Utöver att arbeta med Nespresso som kund förekommer även arbete för ett annat uppdrag.  
 
 
Du har en mycket god social och verbal förmåga, uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är proaktiv till naturen, brinner för service och är lyhörd för kundens behov.  
 
 
Vi söker dig som har:  
 
 
• Gymnasiekompetens 
• God datorvana, vilket är ett krav, samt goda kunskaper i MS Office.  
• Goda språkkunskaper i svenska, både muntliga såväl som skriftliga  
• Goda språkkunskaper i engelska, både muntliga såväl som skriftliga  
• Erfarenhet av försäljning och serviceyrken/kundtjänstarbete är ett krav
• Kunskaper i norska och finska är meriterande
 
 
Som arbetsgivare ställer Webhelp höga krav, men erbjuder samtidigt ett spännande och omväxlande arbete. Det är din personlighet, attityd och vilja att lära som är avgörande.  
 
 
Webhelp Värdeord  
 
 
Webhelps värdeord är: Lead, Learn, Share.  
 
 
Våra värdeord beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.  
 
 
Webhelps löfte till dig  
 
 
Hos Webhelp lär du dig nya saker och får möjlighet att utvecklas. Under din tid här kommer du även att träffa många kunder och kollegor. Du kommunicerar och ger professionell hjälp och support till en mängd olika kunder, och under tiden lovar vi att du kommer du ha roligt, bli utmanad och få uppskattning.  
 
 
Som arbetsgivare brinner vi för att det ska vara;  
 
 
Fun & Social  
 
 
Vi tycker det är spännande att möta kollegor och kunder.  
 
 
Learning & Growing  
 
 
Vi älskar att utvecklas och lära oss nya saker.  
 
 
Challenges & Recognition  
 
 
Vi tror på att ge, få och bekräfta våra prestationer.  
 
 
Vi söker dig med rätt inställning och attityd!  
 
 
När du har registrerat din ansökan kommer du att bli ombedd att fylla i ett personlighetsformulär via mail med avsändare Hucama. Det är viktigt att du fyller i formuläret för att du ska gå vidare i rekryteringsprocessen.  
 
 
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer sker löpande.  
 
 
Om jobbet  
 
 
Region  
Stockholm i Stockholms län  
 
 
Arbetstid / Varaktighet
  Vi erbjuder anställning på deltid samt 75%, med möjlighet till heltid. Tillsättning sker 2017-04-24 Arbetstiderna varierar mellan 7:00-22:00, vardagar och helger.  
Lön / Förmåner
  Lönesättning sker enligt kollektivavtal   Friskvårdsbidrag Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Arbetstiderna varierar mellan 7:00-22:00, vardagar och helger. •Vi erbjuder anställning på deltid samt 75%, med möjlighet till heltid.
  • Publicerat: 4 april 2017

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024