Kundservicemedarbetare till AMF

Arbetsbeskrivning

Om kunden
AMF är ett pensionsbolag vilket innebär att de skiljer sig från många andra bolag i branschen som även erbjuder exempelvis banktjänster och hemförsäkringar. Därför kallar AMF sin affärsinriktning för Pensionsbolaget. AMF har valt att fokusera på pensioner och det har varit och är en framgångsrik affärsinriktning. "Pensionsbolaget med enkla och trygga tjänstepensionslösningar med hög avkastning och låg kostnad." Detta är visionen för AMFs verksamhet. För att visionen ska bli verklighet måste företagets erbjudande till spararna alltid bygga på de tre grundläggande värderingarna enkel, trygg och mänsklig. Genom att bygga konkurrenskraftiga pensionslösningar kring dessa begrepp förverkligas också AMFs motto: Framtiden ? ett ganska bra skäl att pensionsspara.

Om jobbet
En typisk dag för dig som kundservicemedarbetare på AMF innebär att ta emot inkommande samtal och mail från kunder samt hantera ärenden via AMF´s chatt. Din roll är att besvara alla frågor kunden har kring pensionssystemet och försäkringar för att tillsammans med dem komma fram till den bästa lösningen. Tjänsten innebär även en del merförsäljning. Till din hjälp har du två gruppchefer som ger dig all den coachning och stöttning du behöver för att utvecklas i rollen som kundservicemedarbetare.

Möjligheter
Här kommer du in i ett flexibelt och framåtsträvande bolag som verkligen lever efter sina värdeord, Tryggt, Enkelt och Mänskligt. Det här är tjänsten för dig som älskar att ta mycket eget ansvar och som drivs av att utvecklas. Alla på AMF har en egen utvecklingsplan med individuellt uppsatta mål för att hela tiden kunna utvecklas och vara med och skapa nöjdare kunder för AMF. Du kommer själv ansvara för din utvecklingsplan där AMF erbjuder dig verktygen att genomföra den.

Krav
För att lyckas i denna roll behöver du brinna för att ge service och ha en mycket god kommunikativ förmåga. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice är meriterande. Som person föredrar du en arbetsmiljö där det händer mycket och du förväntas ta egna initiativ. Du är noggrann, en duktig organisatör och problemlösare och trivs med att arbeta i en flexibel organisation. Du kommer att arbeta i ett glatt och prestigelöst gäng med glimten i ögat så ser vi gärna att du är en social och positiv person.
Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Office-paketet.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider med start 1 september. Anställningen är ett vikariat på 1 år och du kommer att vara anställd som konsult hos Hero.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Daniel Engblom på telefon 08-684 25 230

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 25 juni 2013

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024