OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Electrolux har cirka 50 butiker över hela Sverige samt e-handel. Electrolux är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av noggrant utvalda hushållsprodukter. Nu växer dem och behöver en Kundservicemedarbetare till sitt kontor i Stadshagen. Uppdraget pågår from 31/10-18 tom 31/12-18 och innebär att du blir anställd av Lernia och uthyrd till Electrolux. Öka dina chanser till jobbet genom att söka redan idag!
Arbetsuppgifter
I rollen som Kundservicemedarbetare kommer du vara en del av Electrolux eftermarknadsteam som ser till så att de befintliga kunderna får rätt stöd och hjälp vid köp av tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Du kommer arbeta i nära dialog med dina närmsta chef och dina kollegor för att säkerställa så kontakten med kunderna bibehåller hög kvalitét.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Du ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, tillgänglighets-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar.
• Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon & ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
• Du kommunicerar ofta med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel och du har tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation.
• Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med.
• Du har nära kontakt med ansvariga för e-handel, logistik och försäljning.
• Du, precis som dina kollegor, ansvara för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete.
Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med liknande uppgifter minst 1 år i en Kundservicefunktion där telefonen och datorn varit dina huvudsakliga arbetsverktyg. Om du dessutom arbetat med teknisk rådgivning eller rådgivning av hushållsprodukter är det meriterande. Vidare ska du kunna hantera svenska flytande i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv och har lätt att entusiasmera personer i din närhet. För att lyckas i rollen krävs också att du har stort tålamod och har duktig på att lyssna på kundens behov. Vidare är du serviceinriktad och genuint intresserad av att vara till hjälp för kunderna. Du bör också vara duktig på att prioritera och har en ordningssam ådra. Om du dessutom är en drivande person som gärna drar igång roliga projekt kommer du bli en uppskattad kollega hos Electrolux!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsgrad
Visstid/90%/ Stockholm
Tillträdesdag
31/10-18
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson