Kundservicemedarbetare till internationella Sana Pharma!

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av kundservice med fokus på kundnöjdhet och sälj? Då är tjänsten som kundservicemedarbetare till Sana Pharma något för dig!

Om jobbet
Sana Pharma Group är en internationell leverantör av kosttillskott, medicinsk utrustning och receptfria läkemedel från växter. Dotterbolag finns i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Tjeckien och USA med ca 200 anställda och en omsättning på över 500 MSEK. Med egen Forskning och Utvecklingsavdelning har de fokus på att leverera väldokumenterade produkter av hög kvalitet. Sana Pharma Groups mest välkända varumärke/produkt är VitaePro. Deras drivkraft är att hjälpa människor till att få en bättre vardag. De är angelägna om att utveckla en organisationskultur som bygger på våra värdegrunder; Nyskapande, Modig, Ansvarstagande och Respektfull.

Vi söker flertal kundservicemedarbetare med kunskapar av de olika skandinaviska språken. I din roll som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta tillsammans med andra kundservicemedarbetare i en internationell miljö. Du har fokus på kundservice och mersälj och arbetet innebär följande arbetsuppgifter:

- Bistå kunder som ringer till kundservicen. Något som innefattar rådgivning, men även att fånga upp mersäljsmöjligheter i samtalen
- Lojalitetsskapande arbete utefter behovsbaserad argumentation är också en stor del av vardagen
- Utgående samtal till befintliga kunder – bland annat som uppföljningssamtal, välkomstsamtal etc.
- Hantera mail och brev, samt andra administrativa uppgifter
- Vid behov, bistå andra avdelningar i organisationen

Om dig
Vi söker dig som har minst 1 års säljerfarenhet sedan tidigare, antingen över telefon eller face-to-face. Du har dessutom språkkunskaper i svenska, norska, finska eller danska, meriterande är om du behärskar flera av språken. Har du sedan tidigare arbetat inom sjukvården och/eller med erfarenhet av näringslära är det meriterande. Du även erfarenhet av PC som arbetsverktyg.

Viktigt för tjänsten är:
- Du är en tävlingsmänniska, är självsäker och vet samtidigt vikten av en ödmjuk inställning på en arbetsplats
- Du är bra på att argumentera, samtidigt som du har stor förmåga i att visa kunden respekt och förståelse
- Du är en person som vill jobba inom sälj och service, och ser en framtid inom branschen
- Du är angelägen om att leva sunt och önskar lära dig mer om kosttillskott och receptfria läkemedel
- Du har en positiv inställning till alla sorters utmaningar och anser dig själv vara en lösningsorienterad person
- Du är stresstålig och flexibel med stor samarbetsförmåga

Om anställningen
Kundserviceenheten i Uddevalla växer och de kommer nu att drifta även kundservice från våra skandinaviska grannländer, därför söker de nu nya medarbetare. Det är två tjänster, varav en fast anställning och en visstid på 2 år med möjlighet för fast anställning.  

Sana Pharma har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. Sana Pharma erbjuder dig:

- Möjlighet till att få testa och utveckla din kommunikationsförmåga, bland annat med hjälp av nära coaching.
- En tjänst i en större koncern i stadig växt, där medarbetaren står i fokus.
- Konkurrensenlig fastlön
- Grundlig upplärning och uppföljning

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas i slutet på augusti/början på september och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid/Dagtid
  • Publicerat: 30 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024